Hilarische ruimtereis

Jesse heeft het niet zo breed thuis. Hij en zijn moeder eten elke dag vissenkoppensoep en er zitten gaten in zijn kleding. Zijn moeder is binnenkort jarig en zij verdiend een groot cadeau. Maar Jesse heeft maar 5 euro. Hij bedenkt een plan om dit te vermeerderen. Het is bijna gelukt, maar hij komt nog net iets te kort voor het perfecte cadeau. Hij ziet in de krant een advertentie staan, waar hij precies het bedrag kan verdienen wat hij nodig heeft. Zodra hij bij het juiste adres aanklopt, begint zijn avontuur!

Want wie er open doet is al een verschijning op zich. Professor Stoule-Gang heeft een prachtige kledingsmaak en een prachtige snor. Jesse gaat samen met de professor op reis door de ruimte. Hun eerste stop is planeet Zonderling. Maar door een ongelukje lijkt het alsof het ook meteen de laatste stop is…

Het zoeken naar de oplossing is een avontuur op zich. Ze komen allerlei verschillende mensen en wezens tegen op de planeet Zonderling. Voor- en achterin het boek kun je de kaart bekijken van deze planeet.

De Ruimteatlas van Jesse Kreek is echt een avontuur. Heerlijk om zelf te lezen voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar. De illustraties maken het verhaal helemaal af, de mensen en wezens van planeet Zonderling worden erg leuk neergezet door Chris Mould. Ook grote complimenten voor de vertaler Anne Douqué. Er zitten veel woordgrapjes in die mij lastige te vertalen lijken.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars