Het verhaal gaat verder

Door mijn interview met Erin Hunter (Gillian Philip) wist ik al een beetje dat deze serie van 6 eigenlijk 2 trilogieën zijn. Dit is dan het eerste deel van de tweede trilogie. En zo voelde het ook een beetje. Er wordt heel veel spanning opgebouwd, deel 5 wil je ook weer heel snel lezen!

Doorn zit met een knoop in zijn maag. Hij heeft een geheim dat ie met niemand kan en wil delen. Gelukkig heeft hij zijn vrienden nog waar hij door afgeleid wordt. Ook heeft hij het weer druk met zijn partner Berry.

“Doorn viel tussen de takken door en maaide wild om zich heen op zoek naar houvast, dat steeds net buiten zijn bereik lag.”

Sky heeft het moeilijk met het feit dat de nieuwe Opperouder zich nog niet gemeld heeft. Het was haar taak om deze te vinden en omdat ze niet meer met de Grote Geest kan praten, weet ze zeker dat er een nieuwe is. Ze moet hem of haar alleen nog zien te vinden. Dit gaat ook weer niet zonder slag of stoot. Sky moet dingen opgeven om te bereiken wat ze wil en heeft te maken met vrij veel tegenslagen in dit boek. Toch slaat ze zich er weer doorheen.

Fier wil nog steeds wraak nemen op Titaan, zijn wraakgevoel wordt steeds groter na alle acties die Titaan heeft uitgevoerd. Fier heeft zijn eigen groepje leeuwen waar hij nu mee leeft. En dat gaat best goed, ookal zijn ze een rare combinatie. Valorie, de zus van Fier gedraagt zich de laatste tijd wel een beetje vreemd. Ze is vaak weg bij de groep. Fier vertrouwt het niet helemaal.

“Zwijgend kropen de vijf leeuwen in een sierlijke choreografie naar voren. Fier bracht zijn schouders omlaag, zodat hij ver onder de topjes van de grashalmen bleef.”

Alle personages maken in het vierde deel van Bravelands veel mee. Ze overwinnen angsten, kiezen voor zichzelf en zorgen voor hun vrienden. Het voelt ook echt alsof je met ze meegroeit in de boeken. Ze zijn elk boek een beetje ouder (en meestal ook wijzer). De hele serie is ook zeer leerzaam: niet opgeven.

Het boek heet: De Schaduwen, dieren worden zomaar gedood en achter gelaten. De dode dieren stinken. Wie heeft dit gedaan? En stopt dit ooit? Het werd voor mij niet helemaal duidelijk wie die Schaduwen nu waren, wel dat alle dieren bang voor ze waren en terecht.

Ik ben heel benieuwd naar hoe het verhaal verder gaat en hoe het gaat eindigen. Gaat het Fier uiteindelijk lukken om Titaan te verslaan? En wat staat Sky en Doorn te wachten in de volgende delen?

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars