Hartverwarmend

De trein van vier over twaalf is een aangrijpend hartverwarmend boek.

Nicolaus is in het ziekenhuis, zijn moeder gaat bijna dood.. In de lift ontdekt hij een speciaal knopje. Zo kom je op een treinstation. Daar kun je zeggen of je terug of vooruit in de tijd wil. Nicolaus gebruikt de trein om zijn moeder nog een paar keer te ontmoeten (in het verleden).

Het verhaal draait om loslaten, accepteren en "het is goed zo". Nicolaus wordt geholpen door een aantal personen, allemaal lieve mensen.

Dit boek is inzetbaar bij verlies van een ouder, maar zeker ook voor kinderen die van mooie boeken houden. Voor 9 jaar en ouder (denk ik).

Ik kreeg dit boek als verrassing opgestuurd van @kluitman, dit heeft mijn mening niet beïnvloed, bedankt voor het opsturen!

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars