Grappig!

Goudvissen hebben mij altijd gefascineerd. Zouden ze nou echt dom zijn of zijn ze toch slim? Na dit verhaal gelezen te hebben, wil iedereen wel een goudvis (of juist niet).

Tom en zijn vriend Pradeep zijn vastbesloten de goudvis te redden uit de handen van de gemene broer van Tom. Door een aantal mislukte wetenschappelijke proeven, verandert de gewone vis in een zombiegoudvis. In deel 1 van dit boek speelt het verhaal zich af in en rondom het huis van Tom. In het tweede deel is er een avontuur op school.

Het is erg aandoenlijk om te lezen hoe de jongens er alles aan doen om de goudvis in leven te laten en aan de andere kant is de goudvis constant vervelend aan het doen. De goudvis wil namelijk wraak nemen op Mark, de broer van Tom. Het gaat zelfs zo ver dat de goudvis zichzelf meesmokkelt naar school.

Mijn dikke vette zombiegoudvis is een heel grappig boek, de situaties zijn grappig en hoe Tom en Pradeep reageren is ook grappig. De oudere broers zijn juist heel gemeen neergezet. Dit resulteert ook in een aantal wat woest kijkende illustraties.

Dit is denk ik het ideale boek voor een grappenmaker van 8 jaar en ouder. Jongens zal het misschien meer aanspreken, maar het is ook zeker leuk voor meisjes om te lezen. Deel 2 schijnt al in september te komen!

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars