Interessante thriller

Speelplaats van A.M. Ollikainen is een interessante Finse thriller. Het is het tweede boek over rechercheur Paula Pihlaja. Toch is deze best goed los te lezen.

Er zijn twee verhaallijnen: de zaak en Paula’s privé leven. De zaak neemt het grootste gedeelte van het boek in beslag. Je leest af en toe een fragment uit het verleden, maar het speelt voornamelijk in het heden. De stukken over het heden lees je vanuit de verschillende rechercheurs uit het team.

Een vrouw wordt hangend aan een boom gevonden in het bos, het lijkt alsof ze zelfmoord heeft gepleegd. Echter zou de vrouw al binnenkort overlijden door een ziekte. Niet veel later wordt er weer iemand opgehangen gevonden, ook bij deze persoon is het onverwacht.

Paula en haar team gaan aan de slag en onderzoeken het alsof een seriemoordenaar aan de slag is geweest, terwijl de lijkschouwer het als zelfmoord heeft beschouwd. Steeds meer puzzelstukjes worden gevonden en steeds meer puzzelstukjes vallen op hun plaats. Als lezer kom je op hetzelfde tempo achter alle informatie.

Over het privé leven van Paula ga ik niks zeggen ivm spoilers, maar door deze rode draad wil je wel graag weer een nieuw deel! Dat was vorige keer ook zo.

Met veel plezier dit boek gelezen. Het leest vlot door de relatief korte hoofdstukken, het taalgebruik is op zich niet zo ingewikkeld, maar de Finse namen zouden voor verwarring kunnen zorgen. Veel achternamen in het verhaal beginnen met een S. Gelukkig worden de meeste mensen met hun voornaam aangesproken ;-).

Ik heb dit boek gekregen van Harper Collins, dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars