Lieve Spikkelblad

Jufwillemijnopallstars 03 september 2020
Spikkelblad heb ik altijd een lieve kat gevonden, toen ik er achter kwam dat er een novelle over haar zou uitkomen, wilde ik deze sowieso lezen. Ik kende haar als medicijnkat in de eerste serie.

Je leert Spikkelblad kennen als leerling, Spikkelpoot. Spikkelpoot wil graag krijger worden van de DonderClan, daar traint ze hard voor. Wanneer ze bijna hij krijgernaam krijgt, valt ze voor de charmes van Distelklauw. Hij is eigenlijk een van de bad guys in de Clan. Op een dag laat hij haar iets zien waar ze van schrikt.

Nu weet Spikkelpoot niet zo goed meer wat haar doel is in het leven. Wil ze echt krijger worden of is het pad van medicijnkat meer iets voor haar? Als fan weet je al welke keuze ze uiteindelijk gaat maken, maar toch blijft het verhaal boeien. Spikkelblad worstelt met haar gedachten.

Ik vond deze novelle echt een leuke toevoeging aan de serie, maar ik zou wel adviseren deze te lezen na serie 1 en Blauwsters Voorspelling. De novelles zijn voor maar 7,50 te verkrijgen.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars