Een verhaal vol emotie en liefde!

Karin van der Lee 21 januari 2024
Dit mooie ontroerende verhaal van Mare en Boris is een verhaal dat mij zal bijblijven. Het is een verhaal vol emotie en liefde die ik heb gevoeld en mij heeft weten te raken. De humor is heerlijk, de rauwe pijn voelde bij mij ook pijnlijk en ik heb met Mare en Boris mee gehuild. Wat voelde ik met hen beide op verschillende momenten mee.

Erg leuk vond ik het om te lezen dat Boris helemaal in zijn element is in de keuken van het strandpaviljoen. Het is hard werken voor hem maar je ziet dat hij het vol passie doet.

Van de Velde heeft dit prachtige verhaal met diepgang zeer beeldend geschreven en ik voelde mij aanwezig in onder andere de strandtent, waar Mare als kind vaak kwam, en alle plaatsen in de omgeving van waar Mare is geweest. Voor mij een bekend gedeelte van Zeeland, waarvan ik al jaren geleden van ben gaan houden.

Een dag nadat Bij hoog en laag was uitgekomen ben ik begonnen met het lezen van dit verhaal en ik baalde ervan wanneer het verhaal uit was. Wat heb ik genoten van de hoofdpersonages, de mede personages waaronder ook de zus van Mare, die Mare zo af en toe een liefdevolle schop onder haar kont moet geven. Wat fijn dat ze elkaar hebben.

Een beauty van een verhaal en een aanrader om te gaan lezen en van mij krijgt de auteur de dik verdiende 5 sterren.

Meer recensies van Karin van der Lee