Een heerlijk debuut!

De win-winsituatie - Jade Vening

Wat heb ik genoten van 'De win-winsituatie' van Jade Vening. 'De win-winsituatie' is een heerlijk vlot geschreven verhaal vol humor met hartverwarmende momenten.

Effie staat op straat nadat ze door haar vriend is gedumpt en zoekt woonruimte. Tijdelijk bij haar ouders wonen is erg fijn, maar ze heeft toch echt haar eigen ruimte nodig. Ze werkt als styliste bij de Ikea in Utrecht maar haar droom is om eigen baas te worden als interieuradviseur.
Charlie heeft net een grote woning gekocht, maar al snel nadat de bedoeling was om daar samen te gaan wonen, vertrok zijn vriendin naar het buitenland om niet meer terug te komen. Eigenlijk is Charlie daar helemaal niet zo verdrietig over, maar nu zit hij wel met een grote woning die in zijn geheel opgeknapt moet worden. Aangezien hij twee linkerhanden heeft, vraagt hij zich af hoe hij dit in orde gaat maken.

Wanneer Effie en Charlie elkaar op een feestje treffen, ontstaat een geweldig plan: Effie mag gratis bij Charlie wonen, in ruil voor haar kundige handen bij de verbouwing.

De gebeurtenissen die volgen zie ik door de beeldende schrijfstijl van Vening helemaal voor mij. Leuk om tijdens het klussen van Effie erbij te zijn. Ik zou ook weleens een muur klein willen slaan met een sloophamer. Lijkt mij heerlijk. Haha!

Tijdens het lezen heb ik vaak hardop moeten lachen. Wat een droge humor heeft Vening. Het gevoel van de spanningen tussen Effie en Charlie voelde ik en daardoor wilde ik alleen maar doorlezen om te kijken hoe deze twee lieve mensen verder zouden kunnen.

Een geweldig debuut, en een aanrader om te gaan lezen!

Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen, Jade!

Meer recensies van Karin van der Lee