Een heerlijke schot in de roos!

Karin van der Lee 08 februari 2024
Documentairemaker Floor gaat op zoek naar haar verdwenen vader, Robert Dawson. Ze heeft ja gezegd tegen een klus die ze eigenlijk niet ziet zitten: afreizen naar Schotland om een item te maken over de zoektocht naar haar verdwenen vader.

Door een ondoordachte actie in de tuin van haar collega Jens is het niet meer mogelijk om zelf af te reizen naar Schotland. Ze zoekt een privéchauffeur om toch naar Schotland te kunnen gaan. Floor ontmoet de knappe Schot Owen en ze weet via zijn Instagram dat hij een camperbusje heeft en vraagt of hij haar wilt rijden. Hij staat in eerste instantie niet te trappelen om haar in zijn camperbusje mee te nemen, maar Owen heeft zo zijn eigen redenen om het toch te doen.
Wat begint als een komische zoektocht vol tegenslagen, verandert al snel in een avontuur dat Floors leven voorgoed zal veranderen.

Mijn ervaringen,
In dit verhaal, dat zich grotendeels afspeelt in Schotland, volgen we hoofdpersonages Floor en Owen tijdens hun mooie en leukste avonturen, op hun ook emotionele roadtrip, door het Schotse landschap.

Tijdens deze mooie roadtrip leren Floor en Owen elkaar steeds beter kennen en je merkt dat er een mooi gevoel aan het ontstaan is. Ze kunnen eigenwijze en koppige momenten hebben, maar er volgen ook mooie gesprekken. Wat erg fijn is om te zien is dat je Floor ziet groeien door de hulp van Owen. Er volgen onverwachte wendingen en heerlijke romantiek.

Van het begin tot het eind heeft Iris Visser mij meegenomen op deze reis door Schotland. Ik was al bekend met Visser haar schrijfstijl en weer heb ik hiervan genoten. Het verhaal vol humor bevat een heerlijke vlotte en beeldende schrijfstijl. Het prachtige landschap zag ik helemaal voor mij en ik hobbelde mee tijdens hun reis in het camperbusje. Ik heb het verhaal met een hele grote glimlach op mijn gezicht gelezen en ik heb op momenten hardop moeten lachen.

Een schot in de roos is een aanrader om te gaan lezen. Voor mij was het moeilijk om het boek even weg te leggen.

Dank aan World of Romance & HarperCollins voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Karin van der Lee