Er schuilt veel achter een mens.

De Mannentester is het eerste boek dat ik lees van Heleen Van Royen. Ik werd deze keer niet aangetrokken door de cover, maar wel door de titel. Deze bracht de nodige nieuwsgierigheid met zich mee.

OPGELET VOOR ONBEWUSTE SPOILERS!

Dit boek gaat over een jonge vrouw, 27 jaar die Victoria heet. Ze heeft een speciaal beroep. Ze is een mannentester. Dit beroep houdt in dat ze mannen/vrouwen probeert te testen in opdracht van hun partner, minnaar om te kijken of ze al dan niet ontrouw zijn. Dit doet ze met alle trucen die ze al de jaren geleerd heeft uit haarzelf. Ze kruist verschillende landen door om haar beroep uit te voeren. Telkens verandert ze ook van naam en uiterlijk. En als de opdracht gelukt is, dan heeft ze nog een extraatje in petto.

Victoria is een vrouw die de hoofdrol in het verhaal heeft. Ieder hoofdstuk is vanuit haar perspectief. Ze is een jonge dame die amper grenzen heeft. Door dit beroep uit te oefenen is Victoria van mening dat ze de wereld een beetje helpt te verbeteren.

Tussen het lezen van haar beroep, komen we ook als lezer meer te weten van Victoria zelf. Hoe ze in het echt is, waar ze voor staat, wat ze meegemaakt heeft, enz. Al snel merk je dat Victoria doorheen haar leven het niet altijd gemakkelijk heeft gehad. Ook op het gebied van mannen. Naast haar sterkte, heeft ze ook radeloosheid. Dit op vlak van liefde. Ze is er niet voor weggelegd zegt ze zelf, maar ze is wel gaan hechten met een robot. Raar, maar voor haar belangrijk. Conclusie is dat hoe langer het verhaal duurt, hoe radelozer ze wordt.

De schrijfstijl van de auteur is vlot. Je leest je erdoorheen. Ik moet wel toegeven dat het een speciaal verhaal is. Dit is één van de eerste keren dat ik niet goed weet wat ik er zelf van vind, goed of slecht.

Ik vind het zeer jammer dat het testen van mannen/vrouwen uiteindelijk op de achtergrond komt en dat er hele rare wendingen naar voren komen in het boek. Ik dacht soms, hoe kom je erbij om plots van onderwerp te veranderen die iets helemaal anders is. Ik denk dat als de titel anders was, bv: er schuilt veel achter een mens, dat het boek helemaal anders overkomt en in positieve zin.

Het boek is helaas niets voor mij. Als je het niet probeert, dan weet je het niet. Dit laat me niet tegen om andere boeken van de auteur te lezen.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure