De mister

Het mooiste aan dit boek is de liefde voor klassieke muziek. Ik kan het zelf niet spelen, maar luisteren en kennis ervan hebben dat wel. Het gevoel dat ik voor deze muziek heb is dezelfde als van Alessia. Ik voelde als het ware een band met haar. Zeer raar om te omschrijven.

Ik heb ervoor gekozen om een paperback te kopen omdat deze handig was om overal mee naartoe te nemen. Ondanks de vele aantal pagina's weegt het boek niet zoveel. Daar ben ik zeer blij om. Het lettertype is perfect voor mij, niet te groot maar ook niet te klein.

Er zijn twee verhaallijnen in dit verhaal. Enerzijds deze van Maxim, anderzijds deze van Alessia. Het is een mooie verhouding. Beide personages vind ik aangenaam. Het heeft lang geduurd voor ze beide hun gevoelens toegaven. De gedachten die ze hier rond hadden was al aanwezig vanaf het begin dat ze elkaar zagen. Ik vind dat beide personages elkaar aanvullen. Ze vormen samen één geheel ondanks hun verschillende levensstijlen, visies, verleden, enz.

Ik heb genoten van hoe E L James schrijft. Ze schrijft zo mooi dat je zelf begint te dromen. Het is een vlotte schrijfstijl. Ik vind het prachtig hoe E L James de spanning erin houdt. Het is een verhaal waar je meteen alles wilt van weten. Het ene geheim volgt op de andere. Er komt altijd wel iets naar boven van beide verhaallijnen. Een pageturner zoals de meeste zeggen. Deze heeft dit ook.

Maxim is op het eerste zicht een verwende man die alles kan krijgen wat hij wilt en die enorm opkijkt naar zijn broer. Hij heeft geld, prestige, vrouwen die rondom hem staan en waar hij plezier kan aan beleven. MAAR... Na een tragische situatie moet Maxim zijn hedendaagse leven veranderen en volwassener worden. Wat juist zal ik niet verklappen, dat moeten jullie lezen.
Ik vind de groei die Maxim meemaakt mooi. De Maxim op het einde van het verhaal is een goeie Maxim. Totaal verschillend van hoe hij was in het begin. Zo zie je dat mensen kunnen veranderen als er zaken op hun pad komen.

Alessia is het tegenovergestelde van Maxim. Zij is een jonge vrouw die in Engeland toekomt met helemaal niets. Ze wil sparen en werken om een betere toekomst te krijgen. De geheimen die zij meedraagt zijn niet aangenaam. Naargelang het verhaal verder is, kom je te weten waarom Alessia zo schuw is en welk verleden zij heeft gehad. Wat zij meemaakt, wil niemand meemaken en toch gebeurd dit in realiteit ook. Daar moeten we meer bij stilstaan.

Het mooiste aan deze twee personages is dat ze beide naar elkaar groeien en zaken te weten komen. Ze krijgen vertrouwen in elkaar en je merkt tijdens het lezen dat ze meer dan enkel vrienden zijn. Maxim toont zijn ware aard aan Alessia en dat is zo mooi. Het is prachtig om te lezen van hoofdfiguren in een boek ook problemen hebben en het ook soms moeilijk hebben. Ze zijn ook maar mensen zoals wij. Dat verwerkt E L James mooi in haar boeken, daarom lees ik haar werk graag.

Dit boek is zeker 4 sterren waard. Het is een verhaal met veel spanning, geheimen en genot. Gewoonweg een perfecte roman :-). Ik heb in ieder geval een pareltje erbij waar ik nog steeds aan terug denk. Deze zal ik zeker nog eens herlezen.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure