Elle en Darcy, verschillender kan niet.

Na een lange tijd geen romcom te lezen, heb ik het nog eens geprobeerd. Helaas geen succesverhaal voor mij.

SORRY VOOR EVENTUELE SPOILERS, NIET BEWUST GEBEURD!

Elle en Darcy is een verhaal over 2 vrouwen die totaal verschillend zijn. Door bepaalde omstandigheden belanden Elle en Darcy in een date met elkaar. De ene is astrologe, de andere een actuaris. Een date die niet ging zoals ze wilde en ze willen elkaar niet meer zien, maar dit zal veranderen. Ze gaan een nep relatie aangaan. Zullen ze dit volhouden? Zullen er gevoelens komen?

Ik vond het idee rond het verhaal zeer leuk gemaakt, maar voor mij was de uitwerking minder. Dit is puur mijn gevoel. Ik wil de schrijfster zeker niet beledigen, verre van.

De titel is zeer passend bij dit verhaal want het gaat inderdaad over Elle en Darcy. Beide vrouwen zijn een hoofdpersonage in het boek. Bellefleur heeft het verhaal geschreven vanuit deze 2 perspectieven.

De cover vond ik zeer mooi! Hierdoor ben ik aangezet om verder op onderzoek uit te gaan.

Het verhaal zelf is zeer voorspelbaar gemaakt wat het ook moeilijker maakt om door te lezen. Daarnaast vond ik dat de schrijfstijl mij niet lag. Het was te veel hak op de tak geschreven en ook met rake kronkels voor mij. Sommige vertalingen waren ook niet correct. Dat stoorde me.

De twee hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt. De andere personages komen niet al te veel naar voren. En als ze in het verhaal kwamen dan was het zeer vaag. Er mocht meer diepgang inzitten.

Mijn conclusie is dat dit boek niet mijn ding is, helaas. Dit neemt niet weg dat andere lezers er weg van zullen zijn. Ik zou zeggen: ‘probeer het, en je zult het zelf zien’.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure