Liefde of luchtkasteel?

Ik mocht het boek van Monica Roos recenseren, waarvoor dank.

Het boek gaat over jonkheer Ewout van Duijvestein en Michelle Laceoix. Ewout treft bij thuiskomst een naakte vrouw op zijn oprijlaan. De vrouw wekt zijn interesse. Ewout stelt alles in het werk om haar op Slot Duijvestein te laten verblijven, maar Michelle zit er niet op te wachten om verovering nummer zoveel te worden. Ewout is gekend van het hebben van een reputatie bij de vrouwen. Als zij toch besluit om op het kasteel te verblijven probeert Ewout haar te veroveren zowel lichamelijk als mentaal. Spelletjes zijn belangrijk voor Ewout maar eerlijkheid en vertrouwen ook. Kunnen zij een koppel worden of is het iets éénmalig?

Ewout is een dominante en aantrekkelijke man die ook koppig is. Hij weet wat hij wilt, maar de uitvoering verloopt niet altijd vlekkeloos. Daarnaast is Michelle een emotionele jonge vrouw die net als Ewout een verleden meeneemt. Ze heeft haar ouders vroeg verloren en is bij haar tante Elsa opgegroeid. Het slot is haar vertrouwensplek geworden zowel vroeger als nu. Blijft dit zo, is nog maar de vraag. Michelle is bang om zich aan iemand te hechten en Ewout is bang voor leugens.

Vanaf bladzijde 1 wordt de lezer meegenomen in het verhaal. Het begint met erotiek maar gaat verder in feelgood. Naast seks is het verhaal ook belangrijk zowel aan de kant van Ewout als aan de kant van Michelle. Het is geen gewoon erotisch verhaal, het is meer dan dat. Monica weet de lezer te verrassen in haar boek. Niet 1 keer maar meerdere keren. Het blijft de lezer boeien en in een mum van tijd is het boek uit en wil je niet dat het stopt. De schrijfstijl is mooi net als de vlotheid van het verhaal. Duim omhoog, zou ik zeggen!

Het verhaal is geschreven in 2 opzichten/kijken, deze van Ewout en deze van Michelle. Het is mooi dat je als lezer beide gedachten leert kennen. Zo kom je meer over hen te weten, zonder dat zij het van elkaar weten. Dit brengt de lezer soms aan het lachen. (meerdere keren meegemaakt)

In het begin had ik het moeilijk dat Ewout 'de baas' over alles was. Dit veranderde met tijd. Michelle is een vrouw met 'ballen' aan haar lijf en is niet op haar mondje gevallen wat ik super vind. Vrouwen mogen ook een mening hebben en dit komt tot zijn recht in het boek van Monica. Het is een mooi evenwicht. Beiden hebben het moeilijk om zich te uiten. Ze weten in een bepaald opzicht wat ze willen, maar het ook effectief uitvoeren, is niet simpel.

Conclusie is dat communicatie zeer belangrijk is net als vertrouwen. Beiden zijn noodzakelijk om iets te doen werken. Zal het Ewout en Michelle lukken om iets te creëren? Ik zou zeggen lezen is de boodschap.

Nogmaals dank Monica dat ik dit boek mocht recenseren, ik ben aangenaam verrast en je mag trots zijn op je werk. Dit boek is zeker 4 sterren waard!

Nog 1 iets dat ik graag wil vertellen is de cover! Wat een mooie cover! In het begin vond ik deze niet zo wauw, maar na het lezen past de cover perfect bij het verhaal. Sterk gedaan Monica.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure