Leuk voor jong en oud

Kim Verheugen 04 augustus 2019
Onverwacht lag Justin en de boekbewaarder op de mat.

Wat een mooie boeken staan er in het Selfpub Café boeken auteurs lezers, zeg. Alsof het twee keer knipperen met de ogen betrof heb ik het boek van Marcel Heunks weer uitgelezen. Niets is minder waar… ik heb de boel de boel gelaten toen ik merkte dat ik het weer niet zou kunnen laten bij een paar hoofdstukken.

Het vervolg op het al goede Justin en de boom van oorsprong, was inderdaad beter, maar op bepaalde vlakken ook lastiger. Ik ga het proberen uit te leggen:
Het boek is een vervolg op het eerste wat gelijk impliceert dat het een serie is. Ja en Nee… het verhaal staat los van het eerste, maar ik ben van mening dat je het eerste wel moet hebben gelezen om bepaalde momenten uit het tweede te kunnen begrijpen. Doordat het dus een vervolg is zou je verwachten dat het tweede deel meer verdieping zou brengen. Die verdieping kwam naar mijn mening niet genoeg, ik raakte eerder in de war door de verhaallijn van de vader van Justin en diens neef Frank Tellingen. Nu vermoed ik dat ik op al mijn vragen antwoord ga krijgen in deel drie, maar ik ben een oud wijf aan het worden en ik weet zeker dat ik tegen die tijd mijn vragen vergeten ben, dus daarin moet ik bekennen dat ik het jammer vind en het niet kon laten om het toch aan te roeren.

Het avontuur wat Justin en zijn vriendinnen aangaan is weer briljant verzonnen en wederom werd ik vanaf het begin in het boek gezogen en moest ik verder lezen. Het bovenstaande mag dus niet als kritiek opgevat worden, maar als positief bedoelde tik tegen de kont... feedback dus. Snap je me nog? Ik ben in ieder geval nog steeds fan en ik kijk uit naar het volgende deel. Vier hele dikke reutelfreutelsterren!

Meer recensies van Kim Verheugen