Brein-hart-zijn – Daphne Feller

Kimberly 05 april 2021

Dit boek heb ik gekregen als onderdeel van het reviewteam van uitgeverij HarperCollins. Ik was heel benieuwd naar dit boek, want dit leek mij heel interessant. Wat ik van dit boek vond lees je hieronder.

‘Brein-hart-zijn’ bestaat uit theorie, informatie en opdrachten. Als doel om je verstand en gevoel met elkaar in verbinding te brengen. De opdrachten vond ik het leukste van het boek. Tussendoor is in een kader een kleine samenvatting of opdracht te zien. Even nadenken over jezelf, en dit vervolgens uitschrijven
Het brein is een heel gecompliceerd en belangrijk deel van ons lichaam. In 'Brein-hart-zijn' legt Daphne Feller hier alles over uit. Dit vond ik interessant, maar toch ook vermoeiend. Wat mij betreft had dit wat korter gemogen. Dit zorgde er namelijk voor dat ik het gevoel had een beetje te worden overdonderend met informatie.
Dit is zeker geen boek dat je in een keer uitleest. Om dit boek echt te kunnen toepassen moet je echt de tijd nemen voor dit boek. Ik zelf heb het digitale exemplaar gekregen om mijn recensie over te schrijven. Echter zou ik dit boek niet aanraden om als e-book te kopen. Wil je echt aan jezelf werken? Dan is het het fijnste om het boek te lezen in je eigen tempo, en de opdrachten die in dit boek zitten, ook echt te maken. Dit werkt, als je het mij vraagt, het beste op papier.
Als je graag meer wilt weten over het brein, de functies, de werking en alles daaromheen, en dat je je verstand wilt verbinden met je gevoel, dan is dit een leuk boek om ook echt mee bezig te gaan. Helaas was dit boek voor mij net iets te vermoeiend.

‘Dit is zeker geen boek dat je in een keer uitleest. Om dit boek echt te kunnen toepassen moet je echt de tijd nemen voor dit boek.’ - ⭐⭐⭐

Meer recensies van Kimberly