‘Heerlijk monster’ is een (h)eerlijk actuele roman

Ik vond ‘Julian’ gewoon prachtig, meer had ik dus niet nodig om vrij snel ‘Heerlijk monster’ te lezen. In ‘Heerlijk monster’ krijgen we een stukje inkijk in een leven als niet-hetero/queer persoon, zowel vroeger als anno vandaag. Aan de hand van het boek ‘Carol’ reist Fleur op papier een stukje wereld af op zoek naar geschiedenis, interessante locaties en personen maar ook op zoek naar een ‘thuis’.

‘Heerlijk monster’ legt enkele pijnpunten van onze maatschappij bloot. Dat het anno 2023 nog steeds niet is zoals het zou moeten zijn. Dat er wel progressie is, maar nog lang niet genoeg. Dat er nog werk aan de winkel is om verder te kijken dan geaardheid en geslacht.

Maar er is meer verhaal dan dat. ‘Heerlijk monster’ gaat over de liefde, de leegte en de liefde ná de grote liefde. Het een beetje verloren lopen, zoekende zijn, bang zijn maar dan toch ook durven springen.

Meer recensies van Laurenbetweenthelines