Moorden of vermoord worden?

leentje4trixie 09 september 2019
Jaap Stroosnier is een gentleman, een headhunter, een schrijver en een kunstschilder. Hij werkte eerder in verschillende managementfuncties bij multinationals. ‘Ze hebben er geen idee van met wat voor vreemde gedachten ik rondloop’, aldus Jaap. In twaalf jaar tijd versleet hij zelf negen bazen, zal er een kleine waarheid in het verhaal schuilen?

Het verhaal begint met Jack en zijn vriendin die aan de waterkant staan als de auto van zijn baas uit het kanaal wordt gehaald.Jack zijn baas is Sunny's papa.

Jack groeide op in een eenvoudig gezin een middenstandsgezin was de term.Tom Jack's oudere broer noemde zijn pa smalend ,loonslaaf en zei dan ook minachtend dat dit niet met hem zou gebeuren.Tom was ook de lieveling , slim en ging studeren al liep het daar al snel mis.Dat Jack later aangaf ook te gaan studeren werd vol ongeloof onthaald.
En dan komt de dag dat hij gaat solliciteren bij Barend die directeur is bij een multinational.
Jack is ambitieus vast besloten hogerop te geraken maar dat is buiten zijn geslepen baas gerekend die gebruikt/misbruikt Jack bij zijn zakelijke acties die eigenlijk verboden zijn en waarbij monsterlijke bedragen genoemd worden.Barend zorgt ervoor dat Jack in beeld komt en verzamelt aanwijzigingen die in Jack's richting wijzen mocht het ooit mislopen.
Jack ontdekt echter wat Barend van plan is en zint op wraak hij verleid de dochter van Barend. Sunny is zo verliefd dat ze bij Jack intrekt.
Wat Jack dan nog niet weet is dat dit nog maar het begin is van alle miserie.
Zijn zakelijke reizen en stormachtige sex leven bovenop bizarre ongelukjes en buitensporig geweld eisen slachtoffers.
Zijn er in dit verhaal buiten Sunny dan wel slachtoffers of zijn hier alleen maar daders?
Tom speelt ook een crusiële rol in dit verhaal maar welke rol dan wel?Het enige dat we van hem weten is dat hij zijn studies medicijnen stop zette.
Het begin laat het al raden dit word een meeslepend, spannend verhaal.
En toch was ik niet helemaal overtuigd,het was voor mij in het begin zo net niet/wel spannend genoeg.
Er zat zo net wel/ niet die nieuwsgierigheid wil ik hier meer van weten,gelukkig won mijn nieuwsgierigheid het en kwam er ook vaart in het verhaal.Ik hou wel van deze schrijfstijl,de opbouw had wat spannender mogen zijn gelukkig wisselde het verhaal gunstig er kwamen wel wat rustigere momenten maar er bleef genoeg spanning.Er waren niet teveel personages zo bleef het goed te volgen wie,wie was.Het verhaal kende een verrassende wending maar een voorspelbaar slot dit deed wel geen afbreuk aan het verhaal.
Conclusie; 3,5*

Het verhaal heeft een open einde ,hopelijk mogen we ooit weten hoe het verder gaat met Jack.

Meer recensies van leentje4trixie