Liefde en haat

Revanche- Suzanne Esther

Rachel woont na haar scheiding op een landgoed in Frankrijk en verhuurt kamers om de kost te verdienen. Eigenlijk zou ze veel liever alleen zijn. Haar leven en de rust worden danig verstoort als op een dag haar dochter voor de deur staat.Als enige tijd later ook haar vermiste broer voor de deur staat is de chaos compleet.Gebeurtenissen uit het verleden steken weer de kop op en de gebeurtenissen stapelen zich op.

Revanche stond al een tijdje op mijn WIL ik lezen boekenplankje en toen kwam daar de mogelijkheid om een recensie exemplaar te ontvangen.Wat was ik blij dat ik deze kans kreeg.

Bij aanvang van het verhaal had ik wat moeite om er echt in mee te geraken en al hoe wel ik dus wat problemen had kon/kan ik er de vinger niet opleggen waaraan dat lag.Wellicht is mijn gebrek aan concentratie(de laatste weken) en niet de schrijfstijl het probleem geweest.Nu het verhaal gelezen is kan ik zeggen dat de schrijfstijl geweldig is.

Vanaf het begin voel je de spanning stijgen.De auteur beschrijft zeer gedetailleerd de gebeurtenissen en gevoelens van de personages.Het gaat vooral over Rachel je leert uitvoerig haar karakter kennen en hoe ze in Frankrijk terecht kwam. Rachel is een complexe vrouw.De ene keer begrijp je haar en vind je haar sympathiek om even daarna weer te denken gevoelloze bitch.
Alle personages die belangrijk zijn voor dit verhaal komen goed aan bod en zijn goed uitgewerkt.Suzanne Esther weet door haar gedetailleerde beschrijvingen en mijn fantasie om bij het verhaal ook beelden te zien.Zo reis je oa mee door de omgeving en probeer je jezelf een beeld te vormen over het dorpje , het landhuis , de loods , de ruïne , de gevangenis waar Jonathan was en ......

Vanaf de eerste pagina voel je de ergernis maar ook vreugde die Rachel voelt.Een blijk van herkenning als ze naar de brievenbus wandelt en de geur van dauw inademt,de ergernis van personen in haar buurt.
De spanning stijgt als de gebeurtenissen uit het verleden om opheldering vragen.En hoe zit het met die snelweg,waarom weet Rachel daar schijnbaar niets van? Er duiken nog meer problemen op en er zijn meer vragen dan antwoorden.

Sommige antwoorden krijg je al lezend of vanuit je fantasie en dan denk je soms ja dat dacht ik al om daarna een twist te krijgen van de auteur oh nee het zat toch anders in elkaar.

Komt het goed tussen Rachel en haar dochter? En wat met Rachel en Jonathan? Kunnen ze de demonen uit hun jeugd , hun vroegere leven verjagen? Kan ze het wantrouwen van de dorpsbewoners opheffen en hun vertrouwen winnen?
Het antwoord vind je in Revanche.

Meer recensies van leentje4trixie