Meer dan zomaar een verhaal.

leentje4trixie 16 maart 2024
Van Christine Geysen las ik eerder de Als je sterft trilogie wat ik fantasy light noem van deze verhalen heb ik genoten alsook van de schrijfstijl.

De samenwerking met Herman van Campenhout een auteur met veel ervaring in het schrijven van jeugdboeken blijkt na het lezen van het verhaal voor mij een succesverhaal.

Max , Benn en Pieter zijn drieling broers ze komen niet altijd goed overeen maar ja in welk gezin komen kinderen , broers of zussen altijd overeen?
Maar als het erop aan komt dan steunen ze elkaar.
Als hun ouders een vervallen boerderij kopen zijn ze niet enthousiast ,weg van de plaats waar al hun vrienden wonen dat is geen blij vooruitzicht.
Maar dan ontdekken ze per toeval dat de oude bakkersoven een teletijdmachine is en het avontuur lonkt.

De samenwerking tussen beide auteurs is een succes. Ze schrijven niet alleen een jeugdverhaal ze laten ook de broers een spannende avontuurlijke tijd beleven en leren tegelijker tijd hun lezers geschiedenisles.
Ze reizen naar bestemmingen die hen interessant lijken , het avontuur lonkt. Maar daar blijft het niet bij ontmoetingen en gebeurtenissen , personen , niet alles is wat het lijkt te zijn.

Je zou bijna vergeten dat dit niet waargebeurd is.
Eén twist in het verhaal zag ik niet aankomen maar ik ben blij dat het erin zat zo was het toch een geloofwaardig verhaal.
Of ja toch dat deel waar ik de hele tijd aan dacht want zeg nu zelf , tijdreizen bestaat dat eigenlijk wel?
Heb ik jullie nieuwsgierig gemaakt? Vroegen we ons hetzelfde af dan kregen we na de twist ook een antwoord op die vraag.

Lees MPB en de teletijdmachine het is jullie leestijd /vrije tijd waard.

Meer recensies van leentje4trixie