Machtsmisbruik binnen de casino wereld.

leentje4trixie 18 maart 2024
Van ambassadeur naar fraudeur- Manouck Kwakernaat Is een waargebeurd verhaal van wat er zich binnen de casino wereld afspeelt. De machtsstructuur/machtsmisbruik van de veelal mannenwereld. Dit verhaal is geen feelgood maar de auteur wist me te raken ze verteld met veel gevoel haar horrorverhaal en ik voelde de woede en onmacht alsof het mezelf werd aangedaan. 9 maanden geleden kwam ze haar toen aanstaande boek promoten in België en nu is dit verhaal dankzij Manouck maar ook dankzij Shirley Pellikaan tot bij mij geraakt.

Manouck dacht dat werken in een Casino de ultieme fantastische mooie job is en zo begint ze te werken in het Casino.

Ze is vast besloten van dit werk goed te doen , ze is ambitieus wil hogerop , promotie maken en die kans krijgt ze of dat denkt ze toch.
Ze zet zich meer dan 100% in en ze denkt dat het opgemerkt word. Mondeling krijgt ze wel eens complimentjes en worden haar beloftes gedaan.Maar op papier heeft ze niets en dan word ze geconfronteerd want ze heeft zogenaamd iets gedaan wat niet mag, verboden is en dus strafbaar.
Haar lijdensweg begint. Ze verteld alles zoals het gebeurd is, ze heeft niets verzonnen je kan alleen maar bewondering voor haar hebben.
Wat een sterke vrouw is dit.

De schrijfstijl is zeer aangenaam om te lezen en de personages wel veel sympathie voel je voor hen niet behalve dan voor Manouck.
Wat haar overkomt is pure horror. Dit wens je je ergste vijand niet.

Ben je wat gevoelig of ben je /ken je iemand die zwaar gepest/gemanipuleerd werd dan kan dit verhaal wel eens (te) heftig zijn maar ......geen reden om het niet te lezen doe zoals ik en leg het even weg.

Veel leesplezier.

Meer recensies van leentje4trixie