Bjork meester in plottwist

leentje4trixie 18 juni 2023
Ik las toen De terugkeer van Mia uitkwam nog geen enkel boek van Bjork
Enige tijd geleden kocht ik de 4 eerdere delen van Bjork en toen kwam enkele weken terug de mogelijkheid om met De terugkeer van Mia mee te doen aan de leesclub bij Sterrenthrillers .nl.

Ik heb snel een inhaal maneuver ingezet want ik had enkele weken tijd om dit boek uit te lezen.
Omdat Sneeuwwit een prequell is besloot ik na De jongen in de sneeuw door te gaan met De terugkeer van Mia.

Mia stopt bij de politie en besluit terug te keren naar Hitra een eiland in Noorwegen daar heeft ze een tijd terug een huis gekocht want toen al had ze besloten zich terug te trekken om ..........Alleen had %Munch haar toen nodig voor een zaak en hij kon Mia overhalen om terug te komen bij de politie.
Maar nu trekt Mia zich dus terug.
Net als Mia terug went aan de rust op het eiland komt een jong meisje naar haar toe met de vraag om hulp.
Drie jaar geleden verdween een jongen op weg naar huis en het meisje vraagt Mia de zaak te onderzoeken.
Met enige terughoudendheid stemt Mia toe.
En dan duikt het lichaam van een meisje op met de naam van de jongen in bloed geschreven.
Munch komt met zijn team naar het eiland om Mia en de plaatselijke politie te helpen.

Het is weer een typische Bjork met veel personages en veel kronkels in de verhaallijn.
Leuk om ook nieuwe personages te leren kennen logisch ook bij een nieuw verhaal maar ook bij het team van Munch krijgen ze tijdelijke collega's die komen helpen bij deze zaak.

Ik heb weer genoten van deze Bjork , van Mia en Munch van de vele verhaaltwisten telkens werden we met bepaalde personages gestuurd in de verhaallijn en tekens klonk het logisch dat hij/zij de dader kon zijn en dan had deze persoon meestal wel iets mispeuterd hoe miniem soms ook maar de dader was hij/zij niet.

Kortom de schrijfstijl heet prettig en vlot te lezen.
Bjork bezit ook de gave om mij beeldend te laten lezen.
Veel personages maar voor mij niet moeilijk om te volgen wie wie is.
Vele verhaaltwisten maar dit is net fijn omdat je je gedacht echt bij het verhaal moet houden en kan meedenken met de rechercheurs je voelt je als het ware bij het onderzoek betrokken en krijgt zelfs het gevoel meer te weten dan hen.
De zaak word natuurlijk weer ontrafelt maar je kan niet anders dan genieten.

Meer recensies van leentje4trixie