Ondraaglijk verlies.

leentje4trixie 22 oktober 2020
Amy Giles schreef eerder Alles is nu het verteld het verhaal van een tienermeisje en haar tiranieke vader.Wow wat een mooi verhaal een echte emotionele rollercoaster en toen Amy haar nieuwe boek De schermen uitbracht stond deze direct op mijn WIL lijstje.

De buurt waar Jess en Lucas wonen wordt opgeschrikt door een tragedie.
In het jaar dat na de schietpartij volgt begint Lucas met kickboksen en neemt hij zich voor iedere dag een goede daad te verrichten. Hij wil de wereld rondom zich mooier maken.Jess zorgt voor haar depressieve moeder en werkt na school om de rekeningen te kunnen betalen.
Jess en Lucas delen een zelfde soort verdriet en als ze elkaar leren kennen herkennen ze iets bij elkaar dat hen bind.Ze zijn twee scherven die elkaar wel eens geluk kunnen brengen zolang ze elkaar geen pijn doen.

De auteur kiest ervoor dat Jess en Lucas ons het verhaal vertellen Ik vind dat heel fijn om te lezen het maakt het verhaal wat persoonlijker.
Iedereen maakt spijtig genoeg wel eens de dood van dichtbij mee meestal niet in deze context maar toch...
Jess en Lucas zijn nog tieners bijna afgestudeerd en toch al zo volwassen.
Lucas begint met kickboksen hij heeft iets nodig om de donkere wereld rond zich en in zijn hoofd op te helderen en Jess zoekt na schooltijd een baantje om de moeilijke tijd van opgestapelde rekeningen door te komen tot haar depressieve moeder daar terug toe in staat is.

Dit verhaal bevat niet teveel personages ieder van zich komt voldoende in het verhaal voor zodat hij/zij niet overbodig is.
Van onverdraaglijke spanning kan je in dit boek niet spreken Het is geen klef liefdesverhaal en zeker geen thriller toch is er in stijgende lijn een verwachting dat je hebt en die voor mij uit kwam.Je leert Jess en Lucas beter kennen en je wilt weten of ze in hun opzet slagen het verwerken van hun verdriet en hoe hun leven verder gaat.

De auteur behandelt een origineel onderwerp in haar boek want het is in onze hedendaagse wereld spijtig genoeg wel eens een thema in het nieuws.

Mijn antwoord om het verhaal in één zin te omschrijven:
Niemand kan iemands geliefde vervangen maar met het hart op de juiste plaats en de liefde kom je al een heel eind.

Meer recensies van leentje4trixie