executie

leentje4trixie 05 augustus 2019
Johan Andersen,uitgever,redacteur is ook schrijver die met Dodenstoel zijn debuut maakt in de thriller wereld.
Hij studeerde literatuur wetenschappen,houd van boeken is een veel lezer/alle genres maar heeft vooral een zwak voor thrillers,serial killers, politie romans en detectieves.

In een monumentale villa hartje Amsterdam word een voormalig officier van het Nederlandse leger samen met zijn vrouw gruwelijk vermoord teruggevonden.
Het sein om ex commando en veiligheidsadviseur Hamer op te trommelen die het onderzoek in goede banen moet leiden.
Samen met Neli Panka afdeling zware criminaliteit en leider op het onderzoek is het een race tegen de tijd om de moordenaar te stoppen en op te pakken.
Van bij het begin is duidelijk dat er nog moorden zullen volgen,de moordenaar laat een boodschap achter op een spiegel.
Het slachtoffer Westerlaake verdween dikwijls van de radar niemand die weet wat hij deed of waar hij was,zeker is dat deze man heel wat te verbergen had.
Maar waarom werd hij vermoord en waarom ook zijn vriendin/vrouw?en wie is de jongen in de kast van de slaapkamer?
Wie is de moordenaar?Iemand die uit is op wraak,een Seriemoordenaar?
Vele waarom's als nog zonder antwoord.
En dan arriveert er een brief op Neli haar bureau gericht aan haar en Hamer waarin ze door de killer worden uitgedaagd.
Pak me dan,spoor me op .Hij verwijst ook naar een website waarop een elektrische stoel te zien is met de boodschap:Pas als mijn wraak compleet is stop ik met moorden….
Het is niet van harte dat Neli, Hamer mee op sleeptouw neemt ,ze ziet hem immers als een indringer.
Als er dan ook nog informatie gelekt word naar de pers word het duidelijk,iemand van het team is een mol.
Er volgen meerdere slachtoffers ze worden allemaal op dezelfde manier gedood,dus dezelfde dader.
Voor Hamer word het uiteindelijk snel duidelijk dat de slachtoffers een connectie met elkaar hebben en dat die teruggaat naar Jougoslavië en de val van Scebrenica.
Dodenstoel is een razend spannende thriller.
Met een interessante verhaallijn over drugs en mensenhandel.
Thrillerdebuut met een complex goed doordacht verhaal.
Je krijgt normaal vrij snel een vermoeden wie maar waarom blijft lang een raadsel.
Het plot is verrassend en toch ook weer logisch.
Bij dit boek is het belangrijk je goed op de personages te focussen,het zijn er veel maar er is geen gebrek aan spanning en de vaart in het verhaal word goed gedoseerd met rustmomenten.
Je krijgt al snel sympathie voor Neli en Hamer.
Loopt het voor hen allebei goed af in dit verhaal dat lees je in dit boek:Dodenstoel.

Meer recensies van leentje4trixie