Zo alleen!

lien Gautiers 31 oktober 2020
Ik las het boek "Alleen" van Barbara De Smedt, een Vlaamse auteur. Het boek is uitgegeven door HamleyBooks Uitgevers en elk boek wat ik daar al heb van gelezen (thrillers) was fantastisch.

Het boek laat de drie hoofdpersonen, Julie, Tom en Oscar aan het woord. In elk hoofdstuk is duidelijk wie wat zegt of aan het doen is. Niemand weet veel van elkaar, maar de lezer weet wel wat er aan het gebeuren is.
Julie vertelt met de ik-vorm.

Na een zorgeloos leven, raakt Julie zwanger en gaat ze samenwonen met Tom, een jongen die al heel lang verliefd op haar is. Julie wou liever onafhankelijk zijn, haar studie dierenarts afmaken, maar met de komst van een baby, kiest ze voor het samenwonen met de man die haar aanbidt en dat verloopt prima.
Snel gebeuren en vreemde en angstaanjagende dingen. Heeft iemand het gemunt op Tom? Of zit er iemand achter Julie aan?
Het verhaal wordt in het begin traag opgebouwd, om na een 100 blz een start te nemen en alsmaar spannender wordt.
De zwangere Julie wordt ontvoerd, ze vreest voor haar eigen leven en voor dat van haar ongeboren kind. De lezer krijgt een duidelijke kijk op het tijdsverloop van de zwangerschap.
Het verhaal is zo spannend, dat je gewoon wil blijven verder lezen. Wie deed wat, waarom en hoe gaat het aflopen?
Mijn verwachtingen lagen heel hoog, maar ze zijn meer dan ingelost.
Dikke proficiat Barbara De Smedt

Meer recensies van lien Gautiers