Hoe lang is "vooraltijd"?

lien Gautiers 27 november 2020
Ik mocht het boek "Goede Buren" van Mattias Edvardsson lezen voor de leesclub.
Ik had me ingeschreven omdat de korte inhoud me erg benieuwd maakte en ik ben vast en zeker niet teleurgesteld

Bianca en Michael en hun twee kinderen verhuizen naar aanleiding van een gebeurtenis in hun vorige woonplaats, naar en woonerf waar de buren nauw op elkaar wonen en ze blijkbaar alles van elkaar weten.
Maar is alles wel zo vredelievend als het in het begin lijkt?
Als lezer lees je het verhaal uit de oogpunten van Michael, buurvrouw Jacqueline en van haar speciale zoon, Fabian.
Er is nog een ouder koppel dat alles goed in de gaten houdt en heel veel roddelt, maar ook feesten geeft wat leuk lijkt, maar waar de onderhuidse spanning goed voelbaar is. Wat is er allemaal aan de hand?

Op een dag wordt Bianca aangereden en de vraag is : was het een gewoon ongeluk of ....?
Als lezer word je een paar keer op het verkeerde been gezet, omdat iedereen wel een bepaald raar trekje heeft en het plot is heel goed uitgewerkt.

Vooraan op de omslag staat er vermeld dat het literaire thriller is en dat is naar mijn mening helemaal waar. Er worden heel veel mooie zinnen gebruikt.

"Jacqueline was haar deelname bij Moms en Mums grondig beu : ...dat stelletje overbezorgde moeders dat geloofde dat hun nakomelingen een godsgeschenk waren, uitverkoren tot verlossing van de mensheid en ter wereld gekomen via een maagdelijke geboorte of keizersnede, gevoed aan de borst op prosecco."

Na het lezen van dit boek ben ik zeker van plan om het eerste boek van deze auteur te lezen : "Een heel gewoon gezin".

Mijn verwachtingen en meer zijn ingelost. Het smaakt naar meer!

Meer recensies van lien Gautiers