Speciaal

lien Gautiers 19 december 2019
Ik las deze thriller omdat mijn dochter er ook in gestart was en het wel leuk is om samen te lezen. Het boek heeft blijkbaar twee verschillende titels : "disclaimer" en "het boek over jou" . Vanaf de eerste bladzijden vond ik het heel speciaal, eens iets anders dan anders.
Het verhaal boeide me want hoe kon iemand nu een boek lezen dat blijkbaar over haarzelf ging.
Een boek in een boek zogezegd : "de volmaakte vreemdeling". Een geheim van 20 jaar geleden wordt daar in verteld.
Wat was er gebeurd en wie heeft haar dit boek bezorgd?
De auteur wisselt hoofdstukken af door te laten vertellen door verschillende personages. Na een tijdje is het soms ingewikkeld omdat er nog mensen in vertellen die dood zijn.
Ik vond het blijvend boeiend en heb het op een paar dagen uitgelezen, iets waar ik normaal veel langer over doe.
Er is een onderhuidse spanning en naar het einde toe krijg je een volledig onverwacht plot.
Bij sommige boeken heb je de mening dat personages niet voldoende zijn uitgewerkt, hier vond ik ze soms iet TE veel uitgewerkt en wat moeilijk gemaakt.
Al bij al toch een aanrader.

Meer recensies van lien Gautiers