Indrukwekkend goed

lien Gautiers 23 september 2019
"Filmpje!" : op deze manier, met een kort filmpje dus, maakte de auteur Yvonne Franssen elke dag leuk en uniek promotie op facebook over haar nieuwe boek "Kamer 305".
Omdat ik vorig jaar "Schaduwen" had gelezen en ik dat een geweldig goed boek vind én omdat ik de auteur ook heel sympathiek vind, waren mijn verwachtingen héél hoog.
Zou het weer zo een super goed boek zijn? Waarover zou het gaan?
Wat belooft de titel "kamer 305"?

Toen ik het boek begon te lezen, viel het me op dat net zoals in "Schaduwen" ook dit boek begint met een proloog en nadien wordt het verhaal ook verteld door verschillende hoofdpersonen. Deze keer zijn het Martijn, Eva en Kim en een "*", (sterretje) onbekend persoon.
Het spannende verhaal speelt zich af in Kamer 305 van een hotelletje. Zaken die eraan vooraf gaan en wat er nadien allemaal gebeurde, vormen een enorm spannend en apart verhaal.
Allemaal intriges, moorden, samenspanningen, complotten, wie is wie en wie heeft wat gedaan. Ik kon niet stoppen en wilde steeds verder lezen.
De korte hoofdstukken, verteld uit verschillende visies maakten het lezen heel aangenaam. Het boek is en blijft spannend tot de allerlaatste bladzijde.
Bij de laatste 100 blz. dacht ik te weten wie de dader was, maar ik zat op een verkeerd spoor. Bij de laatste 37 blz. had ik het door dacht ik, maar toch niet helemaal.
Alles, maar ook alles, past in elkaar en ik kon geen enkele fout ontdekken en alles viel in de plooi.
Een thriller van Nederlandse bodem, heel erg aan te raden.
Heerlijk!!!

Meer recensies van lien Gautiers