Krachtige, meeslepende en tintje gruwelijke thriller

Het verhaal begint met een intro van 4 jaar geleden. Daarna gaan we over naar heden met afwisselende hoofdstukken die verteld worden vanuit oogpunt van Sasja de auteur en vanuit rechercheur Martin die de leiding heeft over het moordonderzoek.
De spanning is vanaf het begin al meteen voelbaar en als lezer word je meegezogen in het verhaal waarbij je elke personage die voorbijkomt als hoofdverdachte gaat verdenken. Zelfs tegen het einde aan denk je te weten hoe de vork in de steel zit, word je weer geconfronteerd met een wending die je niet ziet aankomen. Zullen zij de dader op tijd weten te pakken en wie is het dan?

Angelique Haak heeft een master plot gecreëerd door een auteur van een thrillerreeks als hoofdpersonage te gebruiken. Echt bijzonder hoe de auteur zelf haar persoonlijke situatie in het boek heeft verwerkt.
Als lezer ben je de rechercheurs meestal altijd net een stapje voor, omdat je door Sasja met je neus op de feiten wordt gedrukt. Dit kan de indruk wekken dat de rechercheurs niet bekwaam genoeg zijn, maar daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Door de afwisseling tussen de verhaallijnen van Sasja en Martin ga je als een sneltreinvaart door het verhaal. Ook het humorische aspect waarbij Sasja verschillende bijnamen geeft aan personen vond ik vermakelijk.
Het is een krachtige, meeslepende en tintje gruwelijke thriller waar ik van hou. Het was mijn eerste boek van Angelique, maar zeker niet de laatste! Ik ben erg onder de indruk. Van mij krijgt het 5⭐⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van LifeChangerReader