Huis van aarde en bloed

Dit is het eerste boek in de Crescent City serie. Het verhaal speelt zich af in een voor ons een hedendaagse stad, maar dan wel met fantasie elementen. De setting is echt heel bijzonder gecreëerd waarbij de personages gebruik maken van dezelfde technologieën als ons en toch zijn het mystieke wezens. Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven verteld, waarbij elke perspectief je laat denken dat je de personages kent, hun motieven begrijpt en hun acties vertrouwt. De personages waren elk ongelofelijk goed uitgewerkt.

In het begin had ik iets moeite met de hoofdpersonage, omdat ik niet hetzelfde leefstijl op na hield als die van Bryce. Bij het punt wanneer we 2 jaar verder zijn zat ik helemaal in mijn element. Vanaf dat moment wordt het boek deels moordmysterie en deels toenemende chemie tussen Bryce en haar metgezel voor het oplossen van de moorden, Hunt Athalar. Hunt heeft een bijzonder interessant karakter die als slaaf werd vastgehouden en een martelend leven heeft geleid om vervolgens de sluipmoordenaar te worden voor de aartsengel van de Cresentcity.

Het enige minpunt vond ik het constante gevloek in het begin waar ik mij wel aan ergerde. Maar uiteindelijk kwam na de tweede helft voor mij de welbekende schrijfstijl van Maas weer naar boven. Ze heeft een enorme talent voor het veranderen van karakters terwijl je aan het lezen bent. De wendingen waren een toppunt van excellentie! Net als haar andere boekenserie ook hierbij zal ze jou doen choqueren.

Aan het begin en tussendoor zal je een groot vraagteken hebben waarom het boek zo dik is en waarom sommige verhaallijnen en personages uitvoerig beschreven worden. Maar naarmate je verder in het verhaal komt snap je de keuze van de auteur. Het zal je zeker niet teleurstellen en juist verassen. Ik heb er zeker van genoten en van mij krijgt het ⭐⭐⭐⭐.

Meer recensies van LifeChangerReader