Ik probeer dit review spoilervrij te houden. Als gevolg van de gebeurtenissen uit de vorige boeken bevindt Jude zich in de mensenwereld, verbannen uit de Faerie, probeert zij de kost te verdienen. Door plotselinge bezoek van haar tweelingzus Taryn wordt ze noodgewonden om terug te keren zonder betrapt te worden. Ondertussen lijkt ook een voorspelling rond Cardan uit te komen, wat niet veel goeds voor hem belooft. Hoe zal het voor hun allemaal eindigen?

Dit 3e deel was wederom spannend en je gaat als een sneltrein door het verhaal. Tussen de voorspellingen en de magie die zich daarbij afspeelt en de politieke spelletjes om de koning omver te werpen en de kroon over te nemen, is er volop actie. Meer geheimen worden onthuld en alle puzzelstukjes vallen op hun plek. Mocht je je afvragen wat de slang op de cover is: dat is een verassing die ik in ieder geval niet zag aankomen.

Het was een leuke serie, maar als ik het moet vergelijken met andere fantasy series dan scoort hij toch iets minder bij mij. De personages spraken mij minder aan en ook de karakterontwikkeling van de personages vond ik minder sterk in dit boek. Voor mijn smaak had meer spanning en nuance gemogen tussen Cardan en Jude. Juist die verhaallijnen werden beknopt verteld terwijl sommige bijzaken uitvoerig werden beschreven. Wellicht komt het dat het echt een YA-boek is. Maar voor de Young Adult onder ons of voor beginnende fantasy lezer raad ik hem zeker aan. Het is aangrijpend, spannend, aandoenlijk alles bij elkaar een prima YA-fantasy serie. Van mij krijgt het ⭐⭐⭐, 5

Meer recensies van LifeChangerReader