Anna O.

Het plot draait om forensisch psycholoog Benedict Prince, die de taak heeft om de vermoedelijke moordenaar Anna O wakker te maken. Anna die in een toestand is terechtgekomen die berustingssyndroom wordt genoemd, waarin ze in een diepe slaap verkeert en niet wakker kan worden. De vraag is of Ben haar uit haar diepe slaap kan wekken en wat er zal gebeuren als ze dat wel doet.

Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. De complexiteit van de hoofdpersonen was echt fascinerend om te ontdekken en met elke nieuwe laag of karaktereigenschap die werd onthuld, werd het verhaal nog interessanter. De afwisseling van de verhaallijnen met het heden en verleden maakt het verhaal nog spannender. Hierdoor trek je als lezer de personages en de gebeurtenissen nog meer in twijfel.

Voor mijn gevoel had het een beste lange aanloop richting het echte plot. Het kwam iets traag opgang, waardoor ik mijn interesse weliswaar verloor om door te blijven lezen. Halverwege het verhaal neemt de tempo en spanning intens toe. Het verhaal kreeg een keerzijde wat voor mij minder geloofwaardig overkwam. De plottwist zag ik om die reden dus ook echt niet aankomen. Wat het wel weer interessanter maakt.

De schrijfstijl van de auteur vond ik aangenaam. Echt een goede debuut van Mathew Blake. Vanwege vele belovende reviews waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Maar desondanks vond ik het een zeer origineel concept, spannend verhaal en goed geschreven. Ik ben zeker benieuwd naar het volgende boek van Blake. Anna O. krijgt van mij ⭐⭐⭐,5.

Q: wist jij dat er in 1980 in werkelijkheid een jonge vrouw genaamd Anna O. wegens psychologische symptomen behandeld werd volgens de methode van de hypnotische suggestie?

Meer recensies van LifeChangerReader