Steengoed in elkaar gezette psychologische "slow burn" thriller.

Het verhaal begint met het levenloze lichaam van een vrouw die drijft in de vijver van een landhuis in San Fransisco wat het eigendom is van een bekende thrillerauteur Sebastian Trapp. Vervolgens trekt het verhaal zich terug naar zes dagen eerder. Vanaf het begin word je opengesteld voor een raadsel om het zien op te lossen. Wie is deze vrouw en heeft dit verband met eerdere verdwijning van de echtgenote en zoon van Sebastian?

De manier waarop de auteur heeft gekozen om dit verhaal te vertellen vond ik heel verassend. Aan het begin lijkt het alsof je naar een "Golden Oldies" zwart wit detective/thriller film aan het kijken bent, maar dan op een zeer positieve manier. Vooral omdat Sebastian en Nikki literaire citaten en titels met elkaar uitwisselen zoals Sherlock Holmes en Agatha Cristie. De auteur heeft op een subtiele wijze ook hier en daar ironische en grappige momenten verwerkt wat je doet glimlachen. Wat ik zeker kon waarderen.  Het gaat over van een klassiek mysterieus verhaal naar een uitermate spannende thriller. Vanaf het begin heerst er een donkere sfeer en naarmate het verhaal vordert wordt het tempo sterk opgebouwd. Vooral tegen het einde aan zit je op het puntje van je stoel van spanning. Er zaten genoeg wendingen in die ik niet zag aankomen en het einde was echt subliem!

De setting was prachtig en sfeervol. De personages waren goed uitgewerkt. Hele elegante, geheimzinnige, raadselachtige en ieder op hun eigen manier charmante personages. Sommigen iets meer mentaal beschadigd dan de ander. Van elkaar totaal verschillende mensen en toch hebben ze één ding gemeen: hoe hou ik mijn hoofd boven water?

Als je dit boek oppakt en moeite hebt om erin te komen? Hou je van psychologische thrillers met wendingen en steengoed in elkaar gezette plot, ga dan door tot halverwege. Je zult niet teleurgesteld worden.

Het is een sfeervol, meeslepend, spannend, vermakelijk en briljant geschreven verhaal dat je niet leest maar ervaart. Van mij krijgt het ⭐⭐⭐⭐

Bedankt @bookinfluencerscom en @uitgeverijcargo dat ik mocht deelnemen aan deze booktour.

Meer recensies van LifeChangerReader