Bloedstollende psychologische thriller

Volledig Verknipt was voor mij een boek met veelzijdige subgenres dat heel mooi met elkaar was verweven. Maar als hoofdgenre was het een bloedstollende psychologische thriller.

Het verhaal draait om Lara die in constante strijd is met haar innerlijke zelf. Ze is best wel een complexe personage. Haar traumatische ervaringen en de stem in haar hoofd maakt haar een heel interessante personage die je beter wilt leren kennen.
De overgangen in de verhaallijnen waarin je leest over genetische manipulatie wat weer gelinkt wordt aan het Oude Egypte vond ik indrukwekkend. Wetenschappers zijn ervan overtuigd dat het oude Egyptische volk buitengewone gaven bezat door hun unieke DNA. En wat willen ze hiermee doen en waarom wordt Lara hierbij betrokken? Terwijl Lara op zoektocht gaat naar haar identiteit wordt ze zowel door haar eigen 'demonen' als buitenaf tegengewerkt.
De spanning wordt hierbij langzaam opgebouwd. Er wordt vooral aandacht besteed aan de karakterontwikkeling van Lara en na een onverwachte twist in het verhaal neemt de spanning echt toe. Door de beeldende schrijfwijze van Biesma beleef je het boek als een film. Echt vermakelijk!

Dit was mijn eerste kennismaking met de auteur en ik ben zeker onder de indruk. Hij heeft talent voor het neerzetten van een verhaal dat bestaat uit een mix van verschillende genres en het toch makkelijk wegleest. De technologische aspecten worden op een heldere wijze naar voren gebracht, zonder dat het je moeite kost om het te begrijpen. Persoonlijk vind ik genetische wetenschap erg interessant, daarom sprak dit verhaal mij ook heel erg aan.

Voor mij was dit een meeslepende, emotionele, fascinerend en interessante psychologische thriller die je zelfs tot op de laatste pagina aan toe in spanning houdt. Van mij krijgt het ⭐⭐⭐⭐.

Dank je wel @dennis_biesma & @miss_reader1984 voor het mooie ondertekende exemplaar die ik heb mogen ontvangen. Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Meer recensies van LifeChangerReader