Tropische verrassing vol liefde en humor

Linda de Jong 14 februari 2024
Na het lezen van Afgeschreven van Angelique Haak waarin schrijfster Sasja Winters als hoofdpersonage wordt neergezet, ben ik natuurlijk superbenieuwd naar * Bon Bini Bruiloft (1)- De onverwachte gast, het eerste deel van de driedelige feelgood serie. Thrillers schrijven is één, maar een luchtige roman is zo’n beetje het tegenovergestelde.

Het is de kunst humor en spanning zo te brengen dat het beide net zoveel aandacht krijgt, maar (uh..) Sasja Winters slaagt daar met verve in. Ik word er blij van. Ook erg grappig dat in bovenstaande thriller een verwijzing zat naar dit boek, en in deze feelgood een link naar bovenstaande.

Al sinds haar jeugd ziet Fay het voor zich. De jurk, de taart, een romantische plek en niet geheel onbelangrijk: een droomman om mee te trouwen! Wanneer haar vriend Bob als militair op Aruba gestationeerd wordt en haar meevraagt naar dit paradijselijke eiland, weet Fay het zeker: Bob gaat haar ten huwelijk vragen!

Fay werkt zelf als weddingplanner op het eiland en heeft dus al de ideale droombaan. Ze heeft een mooie taak voor de boeg, een romantische bruiloft organiseren voor een mooi, gelukkig koppel, alleen brengen die onverwachts een knappe gast mee die ze iets te goed kent. Iemand die ze had gehoopt nooit meer te zien. Zal ze haar hoofd en hart in bedwang kunnen houden?

Ik vond het geweldig om dit boek te mogen lezen en hoop snel verder te kunnen me de andere twee delen. Sasja Winters heeft ook hier een beeldende, levendige schrijfstijl, met herkenbare personages en waar ze me normaal de stuipen op het lijf jaagt met haar donkere humor, laat ze me nu hardop lachen. Het decor van Aruba, gloort door de grijze lucht heen, en ik krijg meteen zin in het voorjaar. De personages worden voldoende uitgediept om ze body and soul mee te geven.

Bon Bini Bruiloft ( 1)- De onverwachte gast is een sfeervolle roman, met leuke humor en verrassende wendingen. Fay voelt als een vriendin, waar je lekker mee weg kan kletsen en wegdromen naar warmere oorden. Ik was nooit zo geïnteresseerd in de ABC- eilanden, maar Aruba maakt me nu ineens een stuk nieuwsgieriger, en dan vooral het achterland. ;)

Ik kijk er onwijs naar uit om de andere delen te lezen <3

Meer recensies van Linda de Jong