Lachen met Het dikke billenboek

Linda de Jong 04 november 2019
De flaptekst zegt het al, dit kleurige prentenboek gaat over billen, en wat voor billen. Ze zijn dik en roze, maar van wie zijn ze?
Toen ik ‘Het dikke billenboek´ zag moest ik meteen lachen. Wat een aanstekelijk prentenboek. Er zullen maar weinig mensen zijn die de verleiding kunnen weerstaan. Je moet gewoon in die dikke billen prikken.

De dieren in het boek zien er alle kleurig en feestelijk uit. Ze zijn duidelijk trots op hun lijf. De Nijlpaard laat een ballet pose zien, haar dikke billen naar achter gestoken. Zijn die dikke billen van haar? Of zijn ze toch van de giraf, die zijn nek dubbelgevouwen over de bladzijde buigt , en zijn poten nog wijder zet om in het boek te passen. Intussen kijken de toekan(s) en hyena toe. Die laatste rolt over de grond van het lachen. Hihi, haha … om hen heen gebeurt er van alles.

De teksten zijn kort, en het verhaaltje grappig en gezellig op rijm. Het uiterlijk, met de kleurige animatiestijl is herkenbaar en aantrekkelijk voor jonge kinderen. Er valt van alles aan te wijzen. Het kartonnen boek is lekker stevig, met afgeronde hoeken en grappige uitsparingen op iedere bladzijde. Kleine kinderen kunnen het goed vastpakken zonder dat de bladzijdes meteen stuk gaan. De blote billen zijn zacht, zodat je er tijdens het verhaaltje, met je vingers in kunt duwen en prikken. Natuurlijk blijft de vraag over. Van wie zijn die dikke billen nou?

Ik zie halsreikend uit naar een vervolg van deze serie, zoals: · *Het grote bekkenboek, Het grootste snavelboek, Het diepste buidelboek, Het vreemdste neuzenboek* enz.…

Aanrader voor de feestdagen!

Vier sterren

van uitgever ; Witte Leeuw Amsterdam / Kinderboeken.nl