Spannende pageturner

Linda82 01 juli 2020
Ik mocht het boek “Berouw” lezen voor de Sterrenthriller-leesclub van Luitingh-Sijthoff.

In een woning in Stockholm wordt een vader dood aangetroffen door zijn zesjarige dochter. Hij is omgebracht met een keukenmes. Sporen van inbraak ontbreken, al beweert het meisje dat er dus die nacht een in haar slaapkamer was die haar wang streelde. Rechercheur Emma Sköld verdenkt de vrouw des huizes. Als er meer slachtoffers vallen en Emma’s eigen zus bij het onderzoek betrokken wordt, raken werk en privé met elkaar verstrengeld.

Het boek is zo geschreven dat het erg prettig leest en je maar door blijft lezen. De hoofdstukken zijn kort en overzichtelijk. Je verplaatst je als lezer in veel verschillende personen omdat de schrijver vanuit veel verschillende ik-personen schrijft. Dit geeft een goed beeld van de verschillende personages, alleen hadden sommige personages zoals Emma wel iets meer uitgediept mogen worden. Het verhaal wordt er absoluut niet minder spannend of aantrekkelijk door.
Het leuke aan dit boek is dat er eigenlijk niet één hoofdpersoon is. Er zijn een aantal personages die erg belangrijk zijn in het boek, dat zijn onder andere Emma, Cornelia en Josefin.

Rechercheur Emma Sköld. Een stoere rechercheur in een mannenwereld die haar privé en werk goed gescheiden houdt. Heeft vanwege haar prille zwangerschap wat last van haar welbevinden. Daarnaast heeft zij ook te maken met een stalkende ex.
Cornelia ligt in scheiding met Hans door wie zij jarenlang psychisch en lichamelijk is mishandeld. Haar dochter Astrid is degene die haar vader in de logeerkamer vindt. Voor de rechercheurs is Cornelia de perfecte verdachte.
Josefin, getrouwd, moeder van drie kinderen, vriendin van Cornelia en zus van Emma.

Er gebeurt veel in het boek met alle verschillende personen. Dit zorgt ervoor dat het boek van het begin tot het einde echt boeit. Een spannend boek met allerlei verrassende wendingen.
En wat een verrassend einde. Dat had ik niet zien aankomen!

Ik ga zeker ook het vervolg deel lezen. Er zitten nog een aantal open eindjes in dit boek die zeker een vervolg zullen krijgen in het volgende deel.

Meer recensies van Linda82