Favoriete deel van de reeks

De Griekse dochter is het derde deel in een reeks van acht. De boeken zijn ook los te lezen. Elk deel begint op dezelfde manier, iemand die een koffertje ontvangt met een aanwijzing, een hulpmiddel om in het verleden te duiken. In dit geval een muziekstuk en een oude foto. Ella ontvangt deze aanwijzingen en is helemaal in de war. Om het geheim te ontrafelen moet ze naar Griekenland, maar ze is net verliefd en druk bezig met haar galerij.

In het verleden volgen we Alexandra. Ze is uit Griekenland gevlucht en woont bij haar tante. Daar ontdekt ze haar talent voor muziek. En ook beleeft ze daar haar eerste liefde.... Tot er plots iets gebeurd waardoor ze gedwongen wordt een keuze te maken.

Beide verhalen komen uiteraard bij elkaar. Het is hartverscheurend en mooi tegelijk. Hoewel alle boeken in deze reeks dezelfde opbouw en insteek hebben zijn ze toch allemaal anders. Dit is zonder twijfel mijn favoriete deel van de reeks!

De schrijfstijl van @sorayalaneauthor is zo vlot en beeldend. Je bent echt mee op reis. De boeken lezen dan ook super vlot dankzij de toegankelijke verhalen van Lane. Voor iedereen die houdt van een portie romantiek, een beetje drama, vakantie en wat geschiedenis zijn dit de ideale boeken. Ik ben blij dat er nog heel wat mooie verhalen zullen volgen!

En niet alleen de verhalen zijn mooi. Ook de covers! De kleuren zijn zo helder, de taferelen zo lieflijk ❤️

Meer recensies van Lindsay Blockhuys