Geen connectie

Lindsay Blockhuys 09 januari 2024
Lennie is zeventien en haar zus is onlangs gestorven. Bovendien is haar moeder al jaren weg en groeit ze op bij 'omie'.

Worstelend met haar verdriet zoekt ze een manier om haar leven weer op te pakken. Door de hulp van familie en vrienden hoopt ze hierin te slagen. Enerzijds heb je Toby, het vriendje van haar overleden zus. Anderzijds is daar Joe, een knappe Franse jongen die haar zus nooit gekend heeft. Bij beide jongens vindt ze iets. Troost bij Toby, afleiding bij Joe. Maar soms kunnen gevoelens ook botsen....

Het boek is vlot geschreven en de gevoelens waar Lennie mee worstelt zeker te begrijpen. Al heb ik weinig begrip voor sommige van haar acties.

Doorheen het boek vindt je gedichtjes of korte teksten die Lennie overal achter laat en waar ze haar gevoelens kwijt kan. Die zijn grafisch erg leuk weergegeven.

Helaas voelde ik dus weinig sympathie voor Lennie en kwam het boek niet echt binnen.

Meer recensies van Lindsay Blockhuys