Een dag in december

Lindy Bolwijn 31 december 2019
Laurie staart uit het raam van haar bus na een lange werkdag. Als ze stoppen bij een bushalte ziet ze een jongen zitten die haar interesse wekt. Hij vangt haar blik, ze blijven elkaar even aankijken en de vonk slaat over. Laurie wil uitstappen alleen is het te laat en ook de jongen doet een vergeefse poging in de bus te komen. Langzaam verdwijnt de jongen uit haar gezichtsveld. De volgende maanden probeert ze samen met haar huisgenoot de jongen te vinden mar helaas. Tot het moment dat haar huisgenoot haar voorstelt aan haar nieuwe vriendje: de busjongen, Jack. Laurie ziet hoe hun liefde opbloeit en er ontstaat een vriendschap tussen haar en Jack.

Een dag in december neemt je mee in de driehoeksverhouding die er ontstaat afgewisseld in perspectief vanuit Laurie en Jack. Het verhaal spreidt zich uit over meerdere jaren, waarin je de hoofdpersonages volwassen ziet worden. Niet alleen de liefde neemt een centrale plaats in maar ook hechte vriendschap. Josie Silver weet je te raken, af en toe stonden de tranen in mijn ogen. Een prachtige roman.

Meer recensies van Lindy Bolwijn