4.5 ster voor Het hart van een cowboy

Liz DivaBooks 15 augustus 2020
Zoals tot nu toe in alle boeken die zich afspelen in Twin Bridges wordt het verhaal verteld vanuit twee perspectieven. In Het hart van een cowboy zijn dit Nathan en Becky. De schrijfstijl is weer precies zoals ik had verwacht na het lezen van de voorgaande delen.

Wat in deze serie wel opvalt is dat de cover heel erg anders is dan de voorgaande delen. Eerlijk sprak deze mij daardoor iets minder aan. Gelukkig voor mij wilde ik dit deel super graag lezen omdat ik verliefd ben op Twin Bridges.

Becky is een meisje dat al veel ellende heeft mee gemaakt, haar kleurrijke, uitgsproken uiterlijk werkt haar daarbij ook tegen. Wanneer Becky in de lokale Hooters wilt gaan werken wordt ze door Lucy-Jane afgewimpeld en verleid om naar Twin Bridges.

Nathan is de neef van Duke en Jabob en hij woont nu ook op de Big Hole River Ranch. Dat Nathan hele erge nachtmerries heeft over zijn verleden wordt duidelijk wanneer Jacob hem probeert te confronteren. Dit wil Nathan niet dus wordt dit verder met rust gelaten.

Wanneer Becky en Nathan elkaar voor het eerst ontmoeten in de Wagon Wheel is de klik meteen aanwezig. Nathan is nieuwsgierig naar de roze harige schone die in zijn hoofd blijft spoken. Becky aan de andere kant wilt weten of Nathan wel goed voor zijn zoontje zorgt.

Wat ik aan dit deel wel erg leuk vind is dat de lezer al weet dat Nathan geen vader is. Lucy-Jane is een oude bekende vijand en spant nu Becky voor haar karretje. Duke is niet achterlijk en vermoed meteen dat er iets niet pluis is bij haar. Helaas voor ons is Duke erg nukkig naar Becky, maar dit heeft zo zijn redenen.

Becky is gewent altijd te vluchten en te leven van dag op dag. Dit veranderd voor haar wanneer ze Candice ontmoet in de Wagon Wheel. Candice weet alles van iedereen in Twin Bridges en ontfermt zich meteen over haar. Een leuke toevoeging vind ik dat je nu ook meer over die lieve bekende Candice komt te weten.

Wanneer de puzzelstukjes voor Becky op zijn plaats vallen komt ze er achter dat er een hoop dingen niet kloppen aan het verhaal van Lucy-Jane. Helaas wanneer dit zo ver is dat ze het echte verhaal kent is de bom al gebarsten en vlucht ze weg.

Natuurlijk heeft vluchten nog nooit iets opgelost, dus nu ook niet.  Jacob, Candice, Blake en Nathan gaan achter haar aan en stoppen niet tot de waarheid boven tafel is.

Nathan blijft vrijwel het gehele boek een raadsel. Het enige wat wij als lezer zeker weten, is dat hij ongelofelijk tot Becky is aangetrokken en continue aan haar blijft denken. Wanneer de hele situatie is gestagneerd komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw.

Nu alles duidelijk is van Nathan en van Becky kan het natuurlijk niet anders dan dat deze twee samen komen. De weg die deze twee hebben af moeten leggen was zeker zwaar maar stelde niet teleur. Ik heb gelachen om de acties van deze twee, maar ook een traan gelaten om beide hun geschiedenis.

LANG VERHAAL KORT

Debra Eliza Mane weet vanaf de eerste pagina meteen weer de lezer mee te voeren naar het prachtige dorpje Twin Bridges. De schrijfstijl voelt vertrouwd en de terugkerende personages laten het als thuiskomen voelen. Becky en Nathan zijn voorbestemd samen te komen. De heuvels die ze echter moeten nemen zijn wel lastig want Becky dan wel Nathan hebben genoeg bagage uit het verleden. Het boek heeft me laten lachen om hoe stuntelig ze zijn, maar ook laten huilen om hun trauma’s uit het verleden. Voor nu is dit het laatste boek dat me naar Twin Bridges kon brengen. Wanneer het kerst is, is er nog een novelle om terug te keren, hier kijk ik heel erg naar uit.

Meer recensies van Liz DivaBooks