4 verhalen, allemaal geweldig

Liz DivaBooks 15 augustus 2020
OP HETERDAAD

Op heterdaad is letterlijk wat de titel al verklapt. Janus komt thuis van het sporten en wilt voor het repeteren met de band nog even snel douchen. Hij hoort wat gekreun uit de ruimte waar ze altijd repeteren komen en besluit te gaan kijken. wat hij daar aantreft, overstijgt zijn stoutste dromen. Dit is echt een binnenkomer meteen en laat je met rode oortjes achter.

MUILTJE IN DE MODDER

Dore is de hoofdpersoon in dit verhaal. Zij gaat met haar beste vriendin Cynthia naar Lowlands. Zij gaat vooral voor Dark Mist Rising. Helaas voor Dore laat Cynthia zich op de eerste dag helemaal vollopen en heeft daardoor een enorme kater de volgende dag. Dit zorgt ervoor dat ze op sleeptouw wordt genomen door Marlies en haar twee aanhangsels. Dit klikt totaal niet.
Natuurlijk heeft Dore ook een crush, dit is Olaf. Zij probeert hem steeds te vinden en de spanning tussen deze twee is niet te missen. De seksuele spanning wordt goed opgebouwd en met Dore ga je echt mee voelen.

Dit verhaal heeft iets mysterieus, dit vond ik erg leuk en het verhaal voelt een beetje als Cinderella (wat de titel al doet vermoedden). Wanneer tegen het einde alle puzzelstukjes op zijn plek vallen was alles niet meer dan logisch en kon je dit als lezer zelf al aan zien komen (wat ik zelf had). Dit is echter niet hinderlijk want het is gewoon zo leuk te lezen hoe Olaf en Dore met elkaar om gaan, zeker het moment dat voor Dore het kwartje valt.

FOUTIEF VERLIEFD

Dit verhaal speelt zich op het zelfde moment af als dat van “Muiltje in de modder”. Nu wordt het alleen beleefd vanuit Pandora. Zij is het nichtje van Olaf en heeft de zelfde love interest als hem.
Natuurlijk kan dit nooit goed gaan, want je weet uit het eerdere verhaal hoe het is afgelopen.

Dit verhaal heeft meer body in de zin van personage groei. In dit korte verhaal worstelt Pandora met de demonen uit haar verleden en interpreteert hier door veel dingen verkeerd. Zelf vond ik het heel prettig om te lezen over haar, ze voelt heel echt en ook als een vriendin. Soms is ze onredelijk maar ergens begrijp je haar helemaal. Wanneer het dus uitkomt dat ook zij jacht maakt op Dore, ontstaat natuurlijk ruzie. Gelukkig zorgt Lily Frank ervoor dat je dit verhaal wel uitleest mee een grote glimlach.

Een kleine spoiler voor de mensen die niet val vrouw-vrouw intieme momenten houden, is dit verhaal niet aan te raden.

BENEFIETCONCERT MET BIJWERKINGEN

Als laatste is er nog het verhaal dat Marlies met ons deelt. Dit verhaal speelt zich af na Lowlands en rond de kerst tijd. Dark Mist Rising organiseert een benefiet concert om geld op te halen voor gezinnen die niks extra’s kunnen doen met de kerstdagen. Dit kan en mag natuurlijk niet, dus starten ze een inzameling.
Zoals we Marlies kennen is de obsessief over Olaf en dit is nu de eerste keer dat ze hem weer gaat zien.
Ze doet nu wel haar eigen ding, ze studeert aan de mode academie.

Tijdens dit concert loopt ze een jongen letterlijk tegen het lijf. Dit is Roland. Hij is mysterieus maar heel lief. Ze raken aan de praat en Marlies voelt dingen die ze nooit eerder heeft gevoeld.
Weten jullie al wat ze voelt??

Deze bundel heb ik met veel plezier gelezen en vond eigenlijk alle verhalen heel leuk. Stiekem hoop ik wel over meer verhalen over Dark Mist Rising want voor mijn gevoel valt er zo veel meer te beleven. Ik bedoel Z en de andere zijn allemaal maar heel oppervlakkig aan bod gekomen. En hoe gaat het verder met Olaf en Dore, Naomi en Pandora en natuurlijk Janus en ka.
Stiekem ben ik ook nieuwsgierig naar Marlies haar vorderingen en struggles.

Lily Frank, I want MORE!

LANG VERHAAL KORT

4 leuke nog pikante verhalen met als hoofdthema de band Dark Mist Rising en natuurlijk Lowlands.
Het eerste (Op heterdaad) en laatste  (benefietconcert met bijwerkingen) zijn relatief kort en niet heel diepgaand. Muiltje in de modder en Foutief verliefd daarentegen zijn ge-wel-dig.
Met Dore en met Pandora weet je als lezer een vriendschap op te bouwen en mee te voelen. Dit boek is zeker heerlijk nu je niet weg kan wegens Corona, het voelt als een uitstapje. Maar dan vanuit je luie stoel thuis.

Meer recensies van Liz DivaBooks