Een geweldig avontuur die vraagt om gelezen te worden

Liz DivaBooks 02 oktober 2020
Terras Altas Puur Wit is mijn eerste kennismaking met de boeken van Patty van Delft. Stiekem baal ik nu een beetje dat ik niet eerder of tijdens mijn verhuizing meteen aan dit boek ben begonnen want wouw ik ben verliefd geworden op deze wereld.

In Puur Wit volgen we de magyr Lily. Omdat zij een magyr is en haar genen matchen met die van Espen Vuori wordt er een huwelijk gepland. Lily haar opleiding tot magyr is echter nog niet voltooid wanneer er wordt voorgesteld alvast bij de hoogstaande familie Vuori in te trekken.

Zo gezegd, zo gedaan zou je denken… Helaas voor Lily, stort het luchtschip waarmee zij naar de andere kant van Terras Altas wordt gevlogen neer. Nu wil ze zo snel mogelijk uit het Laagland ontsnappen om zich bij Espen te voegen.

Het hele verhaal wordt beleeft vanuit Lily’s perspectief, dit zorgt ervoor dat je als lezer een band met haar op kan bouwen. Persoonlijk voelde ik meteen een klik en was het mogelijk alle emoties goed te beleven waardoor het boek nog spannender en leuker werd.

Wanneer Lily gevangen is genomen door de Laagland bewoners blijken dingen anders in elkaar te zitten dan in het Hoogland door het regime wordt vertelt. Dat er in het Laagland gevaar dreigt, dat is niet eens een vraag maar staat als een huis boven water.

Door alle nieuwe informatie die Lily en de lezer krijgen gaat alles veranderen. Lily is voornamelijk verward en bang en weet niet zo goed meer wat ze moet geloven. De mensen die haar gevangen hielden leert ze beter kennen en er ontstaan meerdere vriendschappen.

River zou ik omschrijven als haar punt van interesse want de chemie tussen deze twee personages is duidelijk aanwezig alleen wordt er nog niet super veel mee gedaan. Soms is deze band ook verwarrend want River geeft veel verschillende signalen af die totaal tegenovergesteld zijn.

Buiten een love interest is er natuurlijk ook de lieve sidekick wie in dit geval Rain is en deze vriendengroep vult zich aan met Yuka, Julan, Leaf, Storm en Camille.
Rain en River zijn twee wat meer uitgediepte personages omdat Lily veel met hen praat er dus ook dingen te weten komt over ze. De rest van de vriendengroep hebben een uitelijk, naam en karakter maar wat meer oppervlakkig waardoor je wel een soort connectie krijgt.

Het lezen van Puur Wit is een avontuur die voor mij al te vroeg afgelopen was. Het verhaal was zeer vlot geschreven en Patty weet het spannend te houden tot de laatste bladzijde. Gelukkig wordt dit een trilogie en kan er nog zeker 2 maal teruggekeerd worden naar Terras Altas.

LANG VERHAAL KORT
Een avontuur die je niet los weet te laten tot het boek is dichtgeslagen. Patty van Delft neemt de lezer mee naar Terras Altas en laat zien dat niet alles is zoals je denkt dat het moet zijn. We volgen Lily tijdens haar reis naar haar verloofde Espen door het Laagland waar nieuwe vriendschappen onverwacht ontstaan en heel de wereld op zijn kop komt te staan.

Meer recensies van Liz DivaBooks