goed debuut

Lizzie 03 september 2019
Oktober de thriller hit van in 2018. Was zelf ook wel benieuwd of het boek de verwachtingen kon waarmaken.
Het verhaal start met een spannende proloog, waarna we overgaan naar Rosa Hartung die na een jaar haar ministerpost terugneemt. Dit na de ontvoering van haar dochter Kristine. De dader van deze misdaad is opgenomen en zit in een psychiatrisch instelling, hij heeft de moord en ontvoering op haar bekend, alleen kan hij zich niet meer herinneren waar hij het lichaam van het meisje heeft achtergelaten. Ergens in het bos.
Diezelfde dag gebeurd er een brute moord op een jonge moeder. Ze is gemarteld en haar hand is afgekapt, op de plaats delict vinden Thulin en Hess een kastanje mannetje. Kort daarna gebeurd er nog een moord en ook op deze plaats delict word er een kastanje mannetje gevonden. Welke reden heeft de dader om deze achter te laten? Welke boodschap zit hier achter?
Oktober, speelt zich zoals de titel het zegt zich grotendeels af in oktober. Het boek heeft ons een mooie kijk in het leven van alle personages.
Sveistrup heeft een gedetailleerde schrijfstijl, waardoor je je als lezer erg betrokken voelt.

Het was lang geleden dat ik nog een thriller gelezen had, waar ik tot het eind heb moeten wachten tot de dader bekend was. Hiermee heeft Sveistrup echt in de roos geschoten, de lezer blijft geboeid omdat je tot aan de laatste hoofdstukken echt totaal geen idee hebt, wie nu eigenlijk de dader is.
Er zijn in het verhaal ook geen verwijzingen te vinden naar de dader.

Hoop dat deze schrijver vlug een tweede boek uitbrengt, dit mag opnieuw met Hess en Thulin zijn.
Dit zou wel eens een nieuw top duo in thrillerland kunnen worden.
Een aanrader voor wie van een spannende thriller houdt.

Meer recensies van Lizzie