veel bij geleerd.

Lizzie 03 december 2019
Voor het eerst dit jaar konden we als vlaming deelnemen aan Nederland Leest.
Het boekje dit jaar was dus Winterbloei.

In winterbloei krijgen we een uiteenzetting over het leven van Jan Wolkers en zijn liefde voor de natuur. Aan de hand van brieven die hij schreef, dagboekfragmenten, interviews, kunstwerken komen we steeds meer te weten over zijn leven.

Het lievelings seizoen van Wolkers is de winter en dat maken de teksten die we te lezen krijgen, zijn mooie beschrijvingen over de winter, hij beschrijft de natuur prachtig.
Aan alles in het boekje merk je dat hij echt van de natuur houdt, zijn ideeën over hoe het allemaal zou kunnen zijn, zijn soms wat vergezocht, maar er zit zeker ook waarheid uit.

Het thema van dit boek is gekozen om de discussie ivm klimaatopwarming te laten aanwakkeren, wat zeker wel zou kunnen lukken.
Want het is een alledaags thema zie maar naar de protesten die gedaan worden, wij als individu kunnen hier ons steentje aan bijdragen door kleine veranderingen te doen in ons leven, maar de grote initiatieven zullen toch van de overheid moeten komen.

Het was een leuk, leerrijk boekje om te lezen.

Meer recensies van Lizzie