Een reis om nooit te vergeten!

Loraines_books 05 april 2024
‘Een reis om nooit te vergeten’ is een heerlijke feelgood. Je kunt niet stoppen met lezen.

Maartje wordt door haar vriend Jip meegevraagd om de pelgrimstocht naar Santiago de Compostella te wandelen. Schoorvoetend gaat ze akkoord, om op de avond voor vertrek van Jip te horen dat hij niet meegaat. Intussen heeft Maartje haar baan en huis opgezegd, en nu is ook nog haar relatie voorbij. Ze besluit toch op pad te gaan. Langzaam leert ze hoe het is om pelgrim te zijn. Het geluk komt steeds dichterbij, en dan staat opeens Jip voor haar neus. En in de hondenopvang waar ze een week vrijwilligerswerk doet, gebeuren dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Kan Maartje deze uitdagingen het hoofd bieden?

Meteen merk je de fijne sfeer van het verhaal op. Het voelt als een warm bad en je wilt blijven doorlezen. Het leven van Maartje wordt in kaart gebracht en je krijgt een kijkje in haar wereld. Hierbij besteden de auteurs aandacht aan het beschrijven van de personages en de omgeving. Je kunt je overal een beeld bij voorstellen.

Als lezer krijg je het gevoel samen met Maartje de pelgrimstocht af te leggen. De verschillende emoties die zo’n slopende tocht met zich mee brengen komen uitgebreid aan bod. Je hebt echt het gevoel dat je Maartje goed hebt leren kennen.

De romantiek is subtiel aanwezig in het verhaal, hoewel de grootste focus op vriendschap ligt. Het is geweldig om de groepsdynamiek te zien. Vooral de dialogen die tussen de vrienden plaatsvinden geven het verhaal diepgang. Hierin komen ieders persoonlijkheden goed naar voren.

‘Een reis om nooit te vergeten’ heeft alle elementen die je van een heerlijke feelgood verwacht. Romantiek, liefde, vriendschap, hoop, emoties en een vleugje spanning. Een perfecte combinatie die ervoor zorgt dat je het boek in een ruk uitleest.

Ik vond het een heerlijk boek en geef heb dan ook ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Kabook Uitgevers

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books