Heerlijke young adult!

Loraines_books 09 februari 2024
Rudi Verbunt weet hoe je een geweldige young adult moet schrijven!

Ies en Tammy hebben allebei een lange nacht achter de rug. De hopeloze romanticus Ies kuste niet één keer, maar drie keer met de verkeerde. En Tammy? Zij heeft ook gekust, maar is daardoor misschien haar beste vriendin kwijtgeraakt. Als ze elkaar in de nasmeulende resten van een feest ontmoeten, besluiten ze er samen vandoor te gaan. Naar Parijs. Zodat Ies de liefde kan verklaren aan Zijn Grote Liefde.

Wat een fijne schrijfstijl heeft Rudie Verbunt. Precies zoals je van een young adult boek verwacht. Door de korte hoofdstukken die regelmatig van perspectief wisselen leest het boek gemakkelijk weg. Ik had het boek dan ook in één dag uit.

De verhaallijn is avontuurlijk en de personages weten iets bij je los te maken. Vriendschap staat centraal in het verhaal en is ook meteen een belangrijke boodschap.

Rudi Verbunt heeft een gedetailleerde schrijfstijl. Ies en Tammy gaan aanvoelen als je eigen vrienden. Beiden zijn eerlijk en recht door zee. Dit zorgt voor hilarische momenten, maar weet ook een emotionele laag te creëren. Door af te wisselen tussen perspectieven krijgen beiden personages de kans om meer van zichzelf te laten zien. Juist omdat ze heel verschillend zijn hebben ze een geweldige dynamiek samen.

Het boek sluit aan op de zaken waar jezelf tegenaan liep (of loopt) toen je zelf de leeftijd van Ies & Tammy had. Eerste liefdes, onzekerheden en dromen over de toekomst. Alles komt uitgebreid aan bod en zorgt op momenten voor herkenning.

‘Het grote antiromantische avontuur van Ies & Tammy’ is een fijne young adult met hele leuke personages!

Het boek krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Clavis uitgeverij.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books