Uniek verhaal met geweldige personages!

Loraines_books 18 maart 2023
Een uniek verhaal met geweldige personages!

Dankzij haar vriend Kelvin heeft Marly sinds kort een baantje in een bar. Hiermee verdient ze genoeg voor de huur en redelijk eten. Natuurlijk vindt Kelvin dat daar iets tegenover moet staan. Een paar dagen na een vervelende gebeurtenis besluit Marly naar een gynaecologenpraktijk te gaan. Haar arts blijkt een man te zijn, alsof het allemaal nog niet erg genoeg is. Na haar bezoek op het spreekuur blijft Marly maar door Robins hoofd spoken. Dan komt hij haar per toeval tegen in Central Park tijdens zijn hardlooprondje. Hij ziet dat Marly zich door haar leven worstelt en wil haar onder zijn hoede nemen. Dit aanbod valt niet in goede aarde bij Marly. Robin blijkt hier echter een reden voor te hebben, maar hij lijkt de enige te zijn die hiervan op de hoogte is.

Meteen heb ik Marly en Robin in mijn hart gesloten. Het zijn geweldige personages. Ze zijn zachtaardig en herkenbaar. Emma Anna neemt de tijd om beiden aan je voor te stellen. Hiermee creëert ze diepgang in het verhaal. Ze legt de focus op karakters en emoties. Je kun je een goed beeld vormen bij beiden en een voorstelling van ze maken.

De verhaallijn is uniek en een tikkeltje taboe. Ik houd er van. Ze weet de kwetsbaarheden van de personages de ruimte te geven. Het is mooi om te zien welke dynamiek de personages ontwikkelen gaande weg het verhaal. Door de overdenkingen van de personages met je te delen weet Emma Anna het verhaal kwetsbaar en realistisch te houden.

Af en toe vond ik het taalgebruik niet bij de personages passen. Dat vond ik wat jammer.

Wat ik heel fijn vond was de gedetailleerde schrijfstijl. Ook de wisselende perspectieven droegen bij aan het leesplezier. Het is heel fijn om beiden kanten van het verhaal te zien. Ze maken beide keuzes op basis van hele verschillende overwegingen. Het is interessant om te zien hoe verschillend beide zijn en ook hoe verschillend ze naar een situatie kunnen kijken. De wisselende perspectieven helpen je om Robin en Marly nog beter te begrijpen.

Niet alleen de hoofdpersonages komen uitvoerig aan bod, maar ook de familieleden van Robin. Hoewel zij geen hele grote rol in het verhaal hadden, was hun rol wel cruciaal. Op deze momenten kwam je ook veel meer over Robin te weten. Robin is geweldig! We hebben meer mensen zoals hem nodig op deze wereld.

Zoals we van Emma Anna gewend zijn is ook ‘Omdat ik altijd al de jouwe was’ weer heel emotioneel. Ze weet gevoelens en emoties treffend onder woorden te brengen. Het verhaal is eerlijk en realistisch.

Zeker weer een aanrader van Emma Anna! Als je opzoek bent naar een age-gap, slowburn, taboo romance moet je dit boek gewoon lezen!

‘Omdat ik altijd al de jouwe was’ krijgt van mij ****!

Meer recensies van Loraines_books