Sacred seasons

Loraines_books 28 april 2024
Overzichtelijk en heel veel nieuwe informatie!

Voor er klokken waren leefden we met de veranderende seizoenen. Dat vermogen hebben we grotendeels verloren: al te vaak haasten we ons door het leven. We hebben veel gewoontes, maar weinig rituelen. Dit boek neemt je mee op een reis van een jaar in het ritme van de natuur. Of je nu de jaarwielvieringen viert, een dagboek bijhoudt, mediteert of een mooie boswandeling maakt: dit boek helpt je gelukkiger en bewuster te leven in elk seizoen.

Voordat is ‘Sacred seasons’ las stond ik niet echt stil bij de verschillende seizoenen en welk effect deze op je kunnen hebben. Door het lezen van het boek heb ik zo veel nieuwe informatie gekregen. Het klikt ook allemaal zo logisch, je moet het alleen weten natuurlijk.

Kirsty Gallagher legt op een overzichtelijke en laagdrempelige manier uit hoe de seizoenen op je van invloed kunnen zijn. Ook leert het boek je de seizoenen te gebruiken om weer in balans te komen.

Je krijgt eerst een algemene inleiding over het thema. Dit vormt de basis voor de rest van het boek. Daarna komt het jaarwiel aan bod en wordt elk onderdeel van het jaarwiel tot in detail uitgewerkt.

Je krijgt handige tips en veel informatie over rituelen en kristallen die je bij elk van de seizoenen kan ondersteunen. Het is een boek dat naast kennis overbrengen ook een praktische invalshoek heeft. Daarmee kun je ook snel aan de slag met de geboden kennis.

Of je nu al vaker met de seizoenen aan de slag bent gegaan of niet, dit is een waardevol boek. Je krijgt nieuwe informatie, die zo wordt gebracht dat je er meteen zelf mee aan de slag kan. Nu heb ik het boek in één keer gelezen, maar het is zeker een boek dat ik er per seizoen nog eens bij ga pakken.

Van mij krijgt het ‘Sacred Seasons’ ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar Boekerij.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books