Vluchtroute

Een spannend debuut, met indrukwekkende thema’s.

Na een nieuwe aanval door haar ex, is Jackie niet langer veilig thuis. Haar moeder besluit dat Jackie bij haar vader moet gaan wonen Ze heeft haar vader nog nooit ontmoet en beiden staan niet te springen om elkaar te leren kennen. Zal het haar desondanks lukken om een nieuw leven op te bouwen in een ander continent? Kan Jackie gevoelens en kwetsbaarheden delen met haar vader, nieuwe vriendschappen aangaan en zich openstellen voor de liefde? Is het er überhaupt veilig om een nieuwe start te maken?

In het begin kost het even tijd om te wennen aan de schrijfstijl. Hoewel er bij elk hoofdstuk wordt aangegeven vanuit wiens perspectief verteld wordt, blijkt dit niet altijd te kloppen als je aan het lezen bent. Regelmatig vliegt er toch een ander perspectief door het hoofdstuk heen. Dit zorgt voor verwarring. Op een gegeven moment wen je er wel aan, maar als het echt spannend wordt haalt het je toch steeds even uit het verhaal.

Het is heel mooi dat Eve W. Borghs belangrijke thema’s heeft verwerkt in haar verhaal. Stalking, huiselijk geweld en de mentale gevolgen die dit met zich mee brengt komen aan bod. Eve W. Borghs beschrijft het verhaal van Jackie respectvol, maar maakt het niet te zwaar. Hierdoor had ik wel soms het gevoel dat het verhaal wat gehaast was. De emoties die het bij Jackie en haar vrienden losmaakt blijven wat op de oppervlakte. De focus ligt vooral op de gebeurtenissen in het verhaal. Het boek leest dan wel heel rap. Het is spannend en een onheilspellend gevoel maakt zich van je meester. Je blijft doorlezen.

Je bekijkt het verhaal vanuit verschillende perspectieven. Dit is van grote meerwaarde. Zo zie je niet alleen wat het met Jackie doet, maar ook met haar ouders en omgeving. Het maakt het verhaal nog indrukwekkender.

‘Vluchtroute’ is een spannend en indrukwekkend verhaal, al had er van mij nog meer focus op emoties mogen liggen.

Het boek krijgt van mij ***!

Bedankt voor het recensie-exemplaar MH Books.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books