Vloek van de schimmen

‘Vloek van de schimmen’ is een verslavende fantasy vol intrigerende personages!

De burgeroorlog is voorbij en er heerst eindelijk vrede in Nerefel, maar Brynn voelt zich nergens thuis en leidt een teruggetrokken leven. Ze maakt zich zorgen over haar zoon; Rodion bezit een gevaarlijke gave en wereldwijd worden magiërs vervolgd. Met de steun van de koning probeert ze zijn reputatie en erfgoed veilig te stellen, maar zodra Brynn uit de schaduw stapt, krijgt ze te maken met rivalen en onbetrouwbare edelen die de strijdbijl niet willen begraven. Sommigen lijkt het goed uit te komen dat de kleine Rodion op een dag verdwijnt in het behekste Ebbenwoud, waar kwaadaardige krachten schuilgaan.

Het einde van de eerste deel in de serie brak mijn hart, maar dit tweede deel heeft het weer helemaal weten te lijmen.

In het begin miste ik het detail, dat in de verhaallijn werd gelegd bij de personages. Ook nu bleven de emoties en gevoelens wat op de achtergrond en paste ze niet altijd bij de situatie. Later in het verhaal veranderde dit compleet. Op dat moment ga je de personages zien als echte mensen. Als dit gebeurt weet je dat de auteur het goed heeft gedaan. Ik ging zo op in het verhaal én zijn personages dat ik het gevoel had naast ze te staan tijdens het lezen. Ze werden een heel stuk menselijker.

Vooral de spannende en mysterieuze elementen in het verhaal weten je te grijpen. De vriendschappen komen dan mooi naar voren en laten hun impact zien. Hierdoor zie je duidelijk welke dynamiek de personages hebben, en wordt je ook nieuwsgierig naar de personages die een kleinere rol in het boek spelen.

Waar ik Brynn in het vorige boek soms wat onlogische keuzes vond maken, had ik dat nu helemaal niet. Je kunt haar beredenering en motivering voor haar keuzes goed volgen en snapt ze ook.

Ook de romantiek ontbreekt niet in het verhaal. Dit heeft Beau Charlotte klein en emotioneel weten te houden. Hiermee voegt het iets toe aan de verhaallijn en is het boek mooi in balans.

Eigenlijk door het hele boek zijn de emoties voelbaar. Daarmee maakt het boek ook een indruk op je. Zelfs toen ik het boek uit had moest ik er nog meerdere keren aan terugdenken.

Gelukkig is de serie nog niet ten einde en mogen we binnenkort genieten van het volgende deel in de serie! Ik kijk er al naar uit! Ik ben heel blij dat ik de personages nog niet hoef los te laten.

Van mij krijgt ‘Vloek van de schimmen’ ****!

Meer recensies van Loraines_books